View Single Post
King of Spooning
Acidous's Avatar
Synes Norge er et godt land å leve i jeg.
Vi har det ufattelig mye bedre enn så alt for mange land i resten av verden.
For eksempel i USA, hvor folk blir kasta på gata UTEN behandling om de ikke har råd til å betale for seg! Her i landet får vi i alle fall behandlingen først, og har mulighet til å søke om penger til å dekke legeregninger.

Tror grunnen til at mange sitter og klager på at det er så fælt å bo her er nettopp for de de har det for fint.
I gode, gamle dager hadde de ikke muligheten til å sitte på nettet og syte om at
alt er så dyrt og landet er så fælt.
Hadde de vondt i ryggen så hadde de vondt i ryggen, de måtte uansett ut og pløye jordet eller hogge skog.

Og når det gjelder fattige og rike kommuner, så er det avhengig av klare muligheter til verdiskapning, men også kommunens mulighet til å tenke nyskapende.
En kommune innover her ville trekke turister ved å kjøpe noen rådyre speedbåter, vannski og tube. Noe turister kan gå så og si hvor som helst ellers å gjøre!
Hadde de satsa mer på å utnytte den usannsynlig flotte naturen i området hadde de kunnet komme med et tilbud som var unikt, og derfor hadde vært mer interessant for tilreisende å oppleve!

Og GothQueen, du klager på at du bare har 6000 kr i måneden på uføretrygd.
Det burde holde i lange baner, med tanke på at en sosialmottaker(ja, jeg er på sosialen), bare får i overkant av 3000 og må klare seg på det.
Den standariserte grensa for hva en voksen person trenger for å klare seg er vel ca 100 kr per dag.
Jeg kan si meg enig i at kollektivtrafikken i bygda er noe dritt, siden skolebussen fra der jeg gikk på videregående gikk før skolen slutta, så jeg hadde ikke noen mulighet for å komme meg hjem i de hele tatt, siden dette var den eneste bussen som gikk.
Foråsvidt var denne bussturen i overkant av en time hver vei, men jeg opplevde aldri noen helseplager som følge av den, og ja, det var nøyaktig de samme bussene som GothQueen har tatt.

EDIT: Legevakta kunne de forresten gjort noe med. Ser jo med at de gansky hyppig driver å sender hjem dødssyke folk fordi de mener de er friske. Var for eksempel for ikke så lenge siden en kar i 80 åra som var midt i et hjerteinfarkt som ble sendt hjem fordi legevakta mente han var helt frisk. Fyren daua ett par timer seinere. Og dette er ikke bare ett enkelttilfelle.
Sist endret av Acidous; 4. august 2007 kl. 15:38.