View Single Post
Jeg hadde endel av de samme tankene før, men så så jeg programmet som het "30 days" som gikk på TV Norge for et par dager siden. Det var en liten tankevekker. Det var kort fortalt duden i "Super size me" som skulle leve på minstelønn i usa i en måned.

Da finner man tilslutt ut hvor greit det egentlig er å bo i Norge. Og nå som arbeidsledigheten er så lav, så bør det være av medisinske årsaker at man mottar trygd. Mange klager og har det så fælt pga skatter og avgifter. Jeg personlig synes det er en billig pris å betale for å bo her. Jeg kunne ikke tenke meg å bo ett annet sted.

Dårlig kollektivtilbud? Ja, det skal Norge ha, at det er ikke på topp, men nå er vi engang et bygdeland. Veldig mange prosent av befolkningen bor i bygder. Skal man dekke ALLE så blir det ikke økonomisk forsvarlig. Hvorfor? Fordi Ola Dunk vil ha mer mer mer, og da blir det for dyrt å lønne alle disse stakkars sjåførene.

Nei, det er nok ikke uten grunn at Norge har blitt kåret til det beste landet å bo i tre år på rad eller noe sånt.