View Single Post
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Reagerer på at så mange diagnostiserer ts basert på dette innlegget. Hadde skjønt det mer hvis han skrev at han hater livet, synes alt we håpløst og orker ingenting.

Ville bare opplyse om at stabilt humør er et kjennetegn ved introverte. Er selv ekstremt introvert og generelt negativt innstilt til alt/pesimistisk, aldri fornøyd osv. Det er ikke nødvendigvis noe galt med det, trives godt med den jeg er og nyter livet :-)
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke snakk om å diagnostisere, men si at man kjenner igjen symptomene og at det ikke er feil å ta det opp med legen. At du nyter livet er jo fint for deg, men hvis ts ikke gjør det så er det vel ikke så dumt å ta noen grep?

Ellers synes jeg selv ikke at depresjon føles som å "hate livet", eller være spesielt trist. Det er mer kjennetegnet ved tomhet/flathet, mangel på interesse og mangel på energi. Men det kan sikkert være annerledes for andre.

Sitat av TonyW Vis innlegg
Har ikke mulighet til å være rusfri 3mnd bare for og sjekke om psykolog fungerer. Tenkte så mye igjennom livet mitt i mange år. jeg selv veit hva og hvordan ting har påvirket meg senere.
Vis hele sitatet...
Må du være rusfri i 3 mnd for å gå til psykolog? Du skrev forresten over her at du var nykter? Uansett, terapi er litt mer avansert enn å "tenke gjennom livet sitt" på egenhånd, så det er gjerne verdt et forsøk.
Sist endret av *pi; 18. juli 2019 kl. 21:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.