View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Nå sier jo alle i HiFi bransjen at ikke alle amper passer like bra med all speakere. En røreffektforsterker gir jo en heelt annen klang og man kan bytte ut rør og forandre dynamikken til en både større og mindre grad. Hørt mye forskjellig og fått oppleve forskjellige amper på samme oppkopling, det er forskjell. Men det er faktisk folk som ikke hører forskjell på et sony ministereo mot høyttalere som koster vesentlig mye mer.

Mitt system nå består av

Rotel RC 1572 (preamp/dac)
Xlr rett ut til Fluid Audio FX8
Ut fra pre out er driveren til mine stax hodetlf driver. Syns at bass/sub i FX8 kan bli litt overpowered når jeg spiller ordentlig jazz/blues/rock

Totalt lagt inn 22 løk og det inkluderer en Thorens 125 vinylspiller. Jeg føler enda at hvis man vil spille høyere så kan man rett og slett gå for HK Audio aktivt pa
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig sier alle det, de vil jo selge høyttalerene sine med sine amper. Alt annet ville ikke bare vært dumt det ville vært rart.

Usikker på om du helt har forstått hva klang er, for hvis forsterkeren din gir klang er det noe alvorlig riv ruskende galt!

Når du endrer komponenter endrer du også spesifikasjoner. For å endre dynamikk så endrer du spesifikasjoner. Vi må snakke om det samme her.