View Single Post
Hei,

Jeg planlegger å starte på et nytt prosjekt som innebærer utvikling av en enkel webapp, for å være mer presis en slags portal for et selskap. Jeg er hovedsakelig en Python-programmerer og datateknologi student. Jeg har laget en nettside og to med HTML, CSS og vanlig JS før, men det begynner å bli en stund siden. Mange ting har skjedd siden den gang, spesielt med tanken på at alt blir retta mot mobiler og ikke så mye mot desktop lenger.

Basert på det jeg har lært de siste par timene, så er det nok en PWA-metode jeg ønsker å gå for, mest på grunn av at en kan få native app opplevelse samt unngå app stores og ikke minst pga dette virker minst tids krevende. Jeg så at noen anbefalte å bruke kun vanlig JS for dette, med andre ord at man prøver å unngå rammeverk som React eller Angular. Hovedsakelig fordi det kan være for tungt når webappen skal catches og dermed kan påvirke responstiden og native opplevelsen som jeg er ute etter. Mens andre sier at å bruke rammeverk som for eks. Vuejs er helt greit for PWA, jeg forstod det slik at Vuejs er en lettere rammeverk i utgangspunktet.

Altså, målet mitt er å bygge en web app som fungerer på alle mobile enheter (og desktop hvis mulig) med bare ett sett med kode. Selv om jeg ikke har noe imot en utfordring, setter jeg pris på teknologier som er enkelt å lære og raskt å komme i gang med.