View Single Post
Det aller enkleste tipset jeg kan gi deg er å dra til Douglas i Bogstadveien om du bor i Oslo. De som jobber der er fantastisk kunnskapsrike og flere av de er utdannet innen feltet. Der snakker vi folk som kan beskrive hver eneste parfyme i butikken i detalj! Beskriv deg selv, hva slags lukter du liker, og hva de tror vil passe til deg, så får du nok noe bra

Ikke for å sette en demper på selvsikkerheten her, men er du sikker på du vil lukte så maskulint og selvsikert som mulig? Jeg synes det i de fleste tilfeller ikke passer personen som går med det om jeg skal være litt dømmende. I tillegg lukter parfymer ganske forskjellig ut i fra hvilken person som bruker den og det vil reagere annerledes basert på huden den sprayes på. Vil du lukte krydder er Paco Rabanne - One million og Victor Rolf - Spice Bomb kjente valg. Er det ren og skjær maskulinitet er det ingenting som slår Christian Dior - Fahrenheit. Den lukter av lær og bensin, deilig lukt som brukes på de mest selvsikre dagene. Selv synes jeg Vves Saint Laurent - La nuit de l'homme er en god parfyme som lukter selviskkert og varmt nå i disse vintertider. Den er også litt søt, men på langt nær så søt som One million eller Spice Bomb. Yves Saint Laurent De L'Homme(ikke La nuit) er en fin hverdagslukt synes jeg. Vil du lukte litt "renere", altså mindre søtt og mer som rene klær, så har du Polo blue. Finfin, spessielt på sommeren.

Om du er typen som liker å gjøre litt research vil jeg anbefale det samme som "Thrashcan" over her, ta en titt på Fragnatica.com og finn en parfyme med en profil du synes virker riktig for deg. Til slutt vil jeg bare nevne at parfyme er som musikk, smaken er individuell og det er ingen fasit på hvem som er best eller værst. Noen parfymer gir dog forskjellige signaler, så det er lurt å ha et par til forskjellig bruk. Eksempelvis en til hverdag og en til fest.