View Single Post
En ting mange har rett i her er at enkelte moderatorer er hårsåre.

Jeg har ett veldig godt eksempel som også belyser det enkelte sier om at det er lite rom for egne meninger.

Ta posten om hun som havnet på glattcella etter å ha oppført seg særdeles dårlig på byen.
Jeg har ett par poster i den tråden hvor jeg ser bort fra alle setningene hun bruker som skal gi henne sympati og plukker ut viktige nøkkelord som danner ett helt annet bilde av situasjonen hun beskriver.

Jeg svarer direkte på spørsmålet hun stiller, hvorfor ble hun kastet på glattcelle den natten. Hele spørsmålet åpner for personlige tolkninger av situasjonen hun beskriver.
Så kommer det en moderator inn å påstår at jeg driver med synsing(!) selv om jeg baserer alle min innlegg på fakta som hun selv har oppgitt og svarer på spørsmål hun stiller. Han påstår videre at jeg og de andre som er uenig i hennes fremstilling av saken ikke har erfaring med politi som driver med overdrevent maktbruk (noe som ikke kunne vært mer feil for min del).

Er det bare meg som ser dobbeltmoralen her?

Jeg ble nok litt i overkant provosert og skrev at moderatoren "måtte faen med gi seg" da han selv synset i samme setning hvor han påstår andre synser. Bang(!), én uke utestengelse med begrunnelsen "personangrep". Hallo? Ville det ikke vært naturlig å slette innlegget og sende en PM eller noe?
Jeg hadde forstått det om dette var en trend fra min side, men det må være blant de første gangene jeg har skrevet faen på dette forumet.
Og da tenker jeg, er det virkelig slik folk blir behandlet på forumet her? Ett banneord og så er man ute? Joda, jeg skulle ikke ha formulert meg på den måten men reaksjonen jeg fikk var i overkant drøy og jeg tror at utestengingen var på grunn av at jeg var uenig med moderatoren og trådstarter.

Sendte en mail til nso for å spørre hvilken post det var snakk om selv om jeg ante hvilken det var. Men har etter noen måneder fortsatt ikke fått svar.

En annen ting jeg ofte blir overasket over er hvor mye tvilsom informasjon som får lov å bli værende i rusmiddel delen, jeg ser ofte at en person som lager videoer i ett doktorkostyme blir brukt som troverdig kilde hvor de positive delene ved ett gitt rusmiddel blir glorifisert og de negative blir nevnt i ett brøkdel av ett sekund og forkastet ved å fremheve de gode, i andre underforum ville slike kilder blitt forkastet ganske fort.
Jeg ser også mange tvilsomme anbefalinger om bruk av diverse rusmidler som kur mot alt fra angst og depresjon til å prestere bedre på skolen. Jeg føler det er ett stort skille mtp på hva som tillates i de forskjellige underforumene.

Men mitt råd til alle er å delta mer i tråder, det er litt ironisk at den tråden som handler om lite aktivitet er blant de mest aktive.
Selv om du ikke hører på hip-hop eller techno så kan du legge inn en liten tilbakemelding når noen spør etter det, eller gi en personlig erfaring når noen spør etter tips til nytt nettverkskort.

Og ville det vært en idé å innføre ett krav om X antall KP før nye medlemmer kan opprette tråder?
Jeg synes tråder fra medlemmer som kun er her for å få svar på det ene spørsmålet de har tar mye plass.