View Single Post
Sitat av gwalskar Vis innlegg
I all hovedsak ser vi likt på det. Folk velger å avstå fra rus store deler av tiden fordi man har andre forpliktelser. Forpliktelser man ønsker å beholde i livet, som til familie, kjærester og venner. Folk flest er rett og slett såpass tilknyttet verden, enten det er natur, dyr, folk, eller kunst, at man ikke vil gi bort alt for rusen alene.

De som har tatt uheldige livsvalg og kanskje en dag befinner seg isolert og ensomme, vil kanskje ruse seg i større grad, fordi det er i alle fall noe å knytte seg til.
Vis hele sitatet...
Du forstår meg ikke helt. Jeg mener de forpliktelsene du prater om også er en rus i den forstand at det påvirker hjernen din. Det er jo opplagt at det slippes ut lykkestoffer i hjernen din når du blir glad fordi du har nådd en fjelltopp, eller vært ekstra snill med familien. Akkurat som hvilket som helst rusmiddel.

Jeg mener livet i seg selv ikke er annet enn rus i ulike former. Alle vil oppnå mest mulig rus, føle seg best mulig. Så må man balansere forholdet mellom inntak av stoffer og naturlig rus.
Sist endret av Marr; 23. november 2016 kl. 20:49.