View Single Post
Sitat av cesece Vis innlegg
Å fjerne deg fra all kommunikasjon gjennom ditt digitale fingeravtrykk i en uke kan ha ekstreme konsekvenser for en person. Det lille drawbacket er at de konsekvensene er såpass store at man burde ha brutt opp døren dag 1 og sjekket inn på hotell/airbnb. Deretter finne seg en ny plass å bo og selvfølgelig stevne huseier for en god sum også.
Vis hele sitatet...
Burde kontaktet politiet på dag 1.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Du må forvente å måtte dokumentere en del av kostnadene om du krever for mye. Da kan det plutselig slå dårlig ut for din del.

Jeg ville sett gjennom de faktiske utgiftene og krevd dette.
Måtte du kjøpe en shorts til 299,- så krev 299,- osv.
Fikk du ekstra utgifter til transport etc, så krev dette.

Jeg ville også krevd betaling for manglende tilgang på leiligheten tilsvarende det du betaler i husleie. Betaler du 200kr pr dag i leie så ville jeg krevd 200kr for hver dag jeg ikke hadde tilgang til leiligheten.

Jeg ville også rundet dette opp for belastningen det har vært å stå uten tak over hodet. Så om totalen ender på 15k ville jeg rundet dette opp til 20k.

Å begynne å klage på manglende tilgang til notatbøker blir litt smålig synes jeg, selv om utleier i ditt tilfelle faktisk har brutt loven mtp selvtekt.
Vis hele sitatet...

Har du ikke dokumentasjon er sannsynlige utgifter det beste, uten avrundinger men saksomkostninger hører med. Se innlegget mitt over. Du kan alltids få noen venner til å skrive en leiekontrakt med deg om du så må, det er boutgifter som drar på her, ikke shorts og tannbørste.
Sist endret av Dough; 15. august 2020 kl. 14:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.