View Single Post
Interessant hvordan forskjellige folk verdisetter det å bli stengt ute fra egen leilighet forskjellig.

For meg ville en uke være rundt 5x husleie. Snakk med advokat er mitt tips. Finnes garantert lignende saker og hvem sier at erstatning skal være lik beløpet tapt.

Personlig ville jeg gått veldig langt med huseier allerede første dagen for å forklare at han må åpne døra og hvorfor. Hadde det ikke fungert ville jeg enten tilkalt politiet eller brutt opp døra på første dagen. Antakeligvis begge deler mtp politiet ikke gjør noe på en dag.

Et eksempel på hvordan det kan fucke noen helt hvis man mister tilgang til tingene sine:

I leiligheten ligger en telefon med 2fa appen. Å miste tilgang på denne betyr at du mister tilgang på mail, investeringskontoer, kanskje du har en online-bedrift og du mister innlogging på det og får ikke til å svare på kundeservice mailer etc, kanskje du har avtaler med venner eller det som kan bli framtidige venner/kontakter som du ikke får logget deg på og møtt opp til.

Å fjerne deg fra all kommunikasjon gjennom ditt digitale fingeravtrykk i en uke kan ha ekstreme konsekvenser for en person. Det lille drawbacket er at de konsekvensene er såpass store at man burde ha brutt opp døren dag 1 og sjekket inn på hotell/airbnb. Deretter finne seg en ny plass å bo og selvfølgelig stevne huseier for en god sum også.