View Single Post
Hei, nå sitter jeg å tenker hva jeg kommer til å gjøre etter videregående. Selvsagt skal jeg studere ett eller annet, men hva? Jeg vil jo selvsagt gjøre noe jeg liker. Men jeg vet ikke hva jeg liker å gjøre(høres ganske tragisk). Jeg har ikke noe hobby eller noe lignende. Hovedsakelig så har skolen vært "hobbyen" min. De siste årene har jeg jobbet mye med skole. Men nå, når jeg går i andre klasse på VGs begynner jeg å bli lei av skole. Det er ikke slik at jeg ikke kommer til å fullføre videregående. Men det er at jeg ikke trivest med fagene på skolen lenger. Jeg generelt ikke trives med systemet på skolen lenger. Jeg vet ikke hva, men der er ett eller annet tom rom jeg føler inni meg når jeg går på skolen. Før så hadde jeg da mer motivasjon til å jobbe med skole. Jeg likte ikke skole noe bedre, men jeg jobbet med skole fordi jeg viste at jeg måtte det hvis jeg skal ha et framtid jeg ønsker.
Så jeg sitter her og tenker: jeg er ikke så veldig glad i fagene på skolen(får de til, men er ikke glad i de. BTW har R1, fysikk og kjemi) og heller så har jeg ingen hobbyer eller ting jeg trives med (bortsett fra Netflix). Hvordan burde jeg da gå frem til å finne ut hva jeg vil gjøre? Hvilke studier jeg skal velge? Hva hadde dere gjort i min situasjon? Har noen kanskje vært i samme situasjon som meg? Hva gjorde dere?
Jeg har snakket med familien og vennene mine om dette. Men jeg føler der hjelper ikke. Når jeg snakker med foreldrene så får jeg på en måte svar på hva de vil jeg skal gjøre. Men jeg vet at de kommer til å støtte meg uansett hva jeg gjør. Det er sikker like vanskelig for de å hjelpe meg som for meg selv. Det samme gjelder når jeg snakker med vennene mine, de sier neste det samme som foreldrene mine: at jeg burde studieer juss, arkitektur, medisin etc. Men jeg vet ikke om jeg vil noe av det.
Unskyld at alt ble kaotisk og rotete, men når jeg skriver dette så har jeg så sykt mange tanker i hode mitt? Så jeg vet ikke om jeg får skikkelig frem det jeg ønsker.