View Single Post
Nekt. Alltid nekt. Tilstår du, har du allerede tapt.

Du har jo ofte besøk, og det er jo en mulighet noen har gjenglemt noe greier du ikke vet noe om. Du vet noen av kompisene dine sliter litt med piller og diverse, men ønsker ikke å inkriminere noen da du ikke vet med 100% sikkerhet hvem av de det kan være, og nøyaktig hva h*n tar.

Ikke nekt å forklare deg i avhør. Forhold deg kald, men rolig og respektfull. Gi lite detaljer, men stå for det du sier. Husk da at du har hatt mye besøk som går inn og ut som de selv ønsker. I tillegg så kan jo hvem som helst bestille noe i ditt navn pass deg for lure spørsmål, politiløgner osv.

Her ville jeg ha satset på å dra ut så mye tid som overhode mulig, forså å satse på henleggelse.

Selv om du så skulle ende opp med å tilstå i en eventuell tingrett senere, så vil straffen neppe bli noe særlig mer en forelegget du nå kommer til å få.

Forsåvidt nekt i tingretten også, da vil saken sendes videre til lagmannsretten. En kompis av meg endte opp i lagmannsretten over 10g hasj, og der fikk han faktisk mindre straff en hva tingretten hadde foreslått. Jeg var med han til tingretten, og der fortalte dommeren hvilken straff hun kom til å gi, forså å spørre om han tilsto osv.

Saken kan bli henlagt for hvert steg som må tas fille saker blir som oftest henlagt med mindre det er en kjip etterforsker som sitter å pusher for å få viljen sin.

Her kan du forsåvidt lese om hva som skjedde med meg etter razzia tidligere i år.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=306684