View Single Post
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Ja, men enn så lenge har TS far kontroll over selskapet. Og inntil et evt. søksmål virker det ikke som noen lett måte å få solgt sin andel. Poenget var egentlig svært få selskaper er interessert i å kjøpe en minoritetspost hos en konkurrent i utgangspunktet, når man i tillegg kan forvente at et kjøp innebærer et søksmål for å få ut pengene sine, er det enda mindre interessant.

Jeg innser at det kan se ut som jeg anbefalte og selge til 3000kr, og det var overhodet ikke meningen. Jeg anbefaler å gå til en advokat for å kartlegge hvilke muligheter som finnes. Grunnen til at jeg skriver kanskje er at jeg ikke er sikker på om det er så lett å bevise intensjon. Avhengig av hvor mye faren jobber i selskapet, og hvor store inntektene er, er det fullt mulig å tømme selskapet for penger ved å ta ut en helt ordinær lønn. Det er ikke ulovlig å gå konkurs.
Vis hele sitatet...
Jo, det er ulovlig å gå konkurs med vilje dersom det påfører andre økonomiske tap.

Det er sikkert mulig å snike seg unna ved å rett og slett gjøre en dårlig jobb. Men dette blir advokatmat i såfall så da koker det ned til beviser.

Faren vil jo også ha interesser av å ha verdier som kan gjøres om til kontanter ved pensjonsalder.
Her må TS ha is i magen og sette seg inn i sine muligheter slik at ingenting som skjer blir oppfattet som en stille aksept grunnet manglende involvering fra TS sin side.

Jeg er enig i at de bør få kartlagt den reelle verdien av eierandelen de sitter med.