View Single Post
Sitat av jacksonv Vis innlegg
Så du stoler på hva etablerte aviser og tvkanaler forteller deg uten å stille spørsmål? Vel, lykke til med det. Fordelen ved å ikke tro alt man ser eller leser er at man plukke ut poenger i ett hav av tull og gjøre opp sine egne meninger etter hva man selv aksepterer som plausibelt. Det trenger ikke være ett valg.
Vis hele sitatet...
Dette fremstår som et falsk dilemma. Ingen har påstått at alt mediene skriver er riktig. Men når du sier at du selv gjør deg opp en mening, hvordan gjør du dette? For det virker ikke som om utvalgskriteriene dine er særlig koherente.

Sitat av jacksonv Vis innlegg
Og kan du med hånden på hjerte si at de etablerte avisene og tvkanalene ikke demoniserer Trump og driver nærsagt valgkamp for demokratene? Spesiellt norske aviser, og det er mer gjennomsiktig enn glass.
Vis hele sitatet...
Sett at noen bare fulgte etter Trump med kamera og notisblokk og kun refererte nøyaktig hva han sa uten noensinne mene noe om det. Da ville de fortalt at Trump hadde lyst til å bygge en idiotisk mur som Mexico skulle betale for, de ville fortalt at Trump finner lytehumor underholdende og de ville rapportert en bråte med opplagte selvmotsigelser. Det er negativt, men det er ikke demonisering når mannen selv står for det.

Sitat av jacksonv Vis innlegg
Skal gi deg ett eksempel. De snakker om atom kodene og hvordan Trump ikke må få dem hele tiden. Men ingen forteller hvordan prosessen ved å aktivere atomrakettene fungerer. Det er en omfattene prosess som krever enighet mellom presidenten, secretary of defense og joint chief of staff. Men det nevnes aldri av ekspertene dine. De tror presidenten i usa er en diktator som kan gjøre absolutt alt han vil. Men de tar feil, og konklusjonen er da at enten er de ignorate og vet ikke bedre, eller så lyger de.
Vis hele sitatet...
Milde himmel, dette er jo fullstendig hinsides. De sier heller ikke at vann er vått. Dette er ting alle vet. Derfor sier de det ikke. Selvfølgelig finnes det sikkerhetsmekanismer som hindrer presidenten i å bruke atomvåpen ut av det blå! Men hvordan gjør dette Trump mindre uegna? Dersom jeg sa at jeg ønsker å gå kanakas på byen og drepe tilfeldige mennekser med hagle, men politiet tilfeldigvis stoppa meg før jeg rakk å gjøre noen skade, ville dette gjøre meg til en mindre sprø og ond person?
Sist endret av Myoxocephalus; 3. august 2016 kl. 16:25. Grunn: korrektur