Tråd: Kosttilskudd
View Single Post
Så Alpha-GPC hjelper mot alzheimer. Ingen info om effekten på friske individer der.

Ashwaganda døyver kronisk stress, det samme gjør mosjon, sosialisering og sunn, normal kost.

Lions Mane promoterer nervevekst, men det gjør også forelskelse og en haug sunne matvarer.

L-theanine - drikk te for samme effekt?

Er ikke folk litt bekymret for å makrodosere disse mikronutrientene med en påfølgende mulig cocktaileffekt? Holder fortsatt en knapp på placebo, som beviselig har mye større effekt enn samtlige nevnte stoffer.
Vis hele sitatet...
Så la være å bruke det da. Jeg bruker akkurat de samme + noen fler. De er alle sammen kjente og relativt mye brukt. Regner med at de fleste som bruker dem har lest seg litt opp på det de bruker og unngår å bruke det de ikke får noe positivt ut av.

Jeg er frisk som en fisk (til legesjekk en gang i halvåret). Ashwaganda hjelper mot stress og gjør meg mer avslappet. Bruker jo ikke dette som substitutt for trening, sunn mat og venner. Alpha-GPC er gir boost både til hjerne og kropp (i forbindelse med trening).

Istedenfor å ta Lions mane burde man altså sørge for å være forelsket 24/7?
Og man kan sikkert få i seg l-theanine fra grønn te - hvis du drikker 30 kopper eller noe.