View Single Post
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Jeg vet ikke helt jeg, det kommer nok veldig an på miljøet, det finnes amfetaminmiljø som ikke gjør noe særlig stort ut av seg og det samme med bolere. Du må huske at steroider er mye mer enn bare gutter med voks i håret og tights på sats.
Personlig har jeg sett mye mer vold i miljøer hvor det brukes mye steroider enn feks hos de gamle traverne som sitter med heroinsprøyta.
Og når du hører at 12 åringer bruker steroider så er det ett alvorlig problem og ikke bare en guttegjeng som prøver å bli større.

Så alt står og faller på hva denne avdelingen har gjort med de få ressursene de hadde, hva de har prioritert og hvorfor.
Foreløpig vet vi bare at politiet har prøvd å begrense pågangen av narkosaker, som kan være forstålig om situasjonen er så ille som politiet selv hevder.

Vil bare legge til at når man leser artikler som dette, så virker det som at det er noe alvorlig galt ett sted i systemet.

https://www.nrk.no/hordaland/varslar...gen-1.13226563
Vis hele sitatet...
Tja, så mye som 80-90% av steroidene de folkene her har omsatt går til folk som er sykelig opptatt av kropp og helse. Folk som bor på gymmen. Folk som ikke rører alkohol. Folk som ikke har rulleblad. Det er ikke uten videre at sånn 5 politimenn f.eks har blitt arrestert grunnet at de har kjøpt doping. Store deler av de som handler steroider er folk du aldri ville sett på som kriminelle. Resterende går til folk som bruker narkotika, som bruker steroider for og fremme seg i desse miljøene. Med andre ord, folk politiet burde plaget uansett.

Heroinister finansierer jævlig alvorlig kriminelle. Folk med bånd til terrorister og mafia. Bakmennene i desse steroidesakene er et knippe få nordmenn som ikke finansierer masse annen kriminalitet. Alt dette er selvsagt ting politiet og vet men velger og se bortifra.

Hvorfor sier du hva denne gruppen har gjort med de få ressursene de har fått tilgjengelig? Denne dopingetterforskningen er norges dyreste etterforskning når det kommer til narkotika og dopingsaker. Det er snakk om ENORME ressurser. Jeg føler samfunnet hadde kommet mye bedre utav det om de ressursene ble prioritert oppimot ting som det du linker til, organiserte albanske grupper, og annen utenlandsk rask. Kripos kommer hvert år med oversikt over hva som er de verste kriminelle grupperingene, lithauere, albanere og mc-gjenger er alltid høyt oppe, jeg har til gode og sett noe steroidemiljø der.
Sist endret av et eller annet; 15. november 2016 kl. 16:16.