View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I hvertfall, legen sa jeg kunne få sobril, men at jeg ikke kunne få så mye at jeg plutselig hadde fått meg nye problemer.. Imovane er ingen problem med sa han...
Vis hele sitatet...
Hmm, det finner jeg litt rart. Har selv brukt benzo, og imovane over lenger perioder. Når jeg sier meg ferdig med benzo perioden, så har jeg ikke lyst til å slutte akkurat, men det går fint og når jeg legger meg i senga er ikke alt jeg tenker på å ta noen piller. Imovane derimot, har jeg mer vansker med å bare la ligge dagen jeg skal slutte. Får fryktelig lyst til å bare ta 2, så jeg kan slappe av og sove (jeg bruker dog quetiapin og tolvon til vanlig, bortsett fra hvis jeg skal av for å bruke et rusmiddel som medisinen blokkerer. Så det gjør vel overgangsfasen en del lettere for min del)

Sitat av Who? Vis innlegg
Nå sa jeg aldri at halveringstiden ikke har noe å si, men at den ikke er blant de mest avgjørende momentene. Isåfall ville Valium vært mer avhengighetsskapende enn Rivotril og Xanor.

Snakker vi om fysisk eller psykisk avhengighet?
Min erfaring er at Imovane er mindre fysisk avhengighetsskapende, men mest psykisk avhengighetsskapende av alle benzoer som jeg har forsøkt. Da hovedsakelig fordi Imovane gir meg den beste rusfølelsen. Jeg kan ikke snakke for de andre Z-hyptnotikaene tho.

Har du forøvrig solide kilder på påstanden din om at Z-hypnotika er mer avhengighetsskapende?
Vis hele sitatet...
Sier meg veldig enig her, med imovane kan jeg oppnå en behagelig rus med mild eufori (da spesielt i kombinasjon med alkohol) der benzo mest gjør meg avslappa og litt spaca. Det du nevner med fysisk- og psykisk avhengighet er spot on. Imovane er vel for så vidt det eneste z-hypnotika. Går bare under forskjellige navn, samme som diazepam som går under vival/valium/stesolid.
Sist endret av TheBean; 20. februar 2018 kl. 20:09.