View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
.. vent, vent..Maputo? Dette var afrikanske damer (altså, født og oppvokst i svarte Afrika, mest sannsynligvis øst-Afrika)?

Hvis det stemmer blei plutselig denne historien veldig, veldig mye mindre uforståelig. Øst-Afrikanske damer er generelt de herligste menneskene jeg vet om når de er i godt humør, og veldig høyt på lista over folk jeg holder meg milevis unna når de ikke er det (bokstavelig talt, siden jeg flytta fra Øst-Afrika til Tromsø for ikke lenge sida).

.. å lugge, dra til en type på 1.65, for deretter å juge rævva av seg til politiet har jeg flere venninner som ville vært fullstendig troendes til.. "Do you know that creep that followed us? Yeah, I smacked him hard, and now the police will take care of him! He'll get what he deserves.".

Om jeg har rett, så er det to kulturelle aspekt her som politiet sannsynligvis ikke kommer til å ta. Det første er at det er veldig sterk kultur for å overdrive sin del av saken veldig, veldig sterkt i store deler av Afrika, så der ville ikke politiets oppgave vært å finne ut hvilken av partene som pratet sant, som det ofte er her.. men finne ut hvor langt unna sannheten de to forskjellige vilt overdrevne historiene er.

... den andre er at når man bor i områder hvor mye voldtekt og vold så blir det mye viktigere for uavhengige kvinnfolk som føler seg sårbare/plaget/usikre å vise seg som sterke. Derfor eskalerer de ofte konflikter fortere, lager mer bråk og slår faktisk fortere.. fordi det tidvis er en nødvendig overlevelstrategi. Øst-Afrika er herlig kaotisk, men det påvirker hvordan folk oppfører seg på ganske grunnleggende måter.. og det gjør at de vil tolke deres oppførselsmønster og hva du må ha gjort ganske feil, fordi utifra normal norsk oppførsel hang ikke historien din på greip i det hele tatt.

(jeg tror forøvrig fortsatt at du er fucked)
Vis hele sitatet...
En høyst plausibel hypotese. Men, dette må da være et velkjent fenomen for politiet? Jeg mener, de kan jo ikke snakke høyt om kulturelle forskjeller, men enhver snut med to hjerneceller har jo fått med seg at ulike etniske grupper har sine særtrekk. Videre, hvis de har for vane å lyve og overdrive, så er det ekstremt sannsynlig at en forsvarsadvokat kan finne en løs tråd og ta tak i. Det er vanskelig å lyve konsistent over tid, og særlig hvis man overdriver om alt, så er det lett at man blir avkledd i møte med retten. Så, på en måte tror jeg dette kan tale til TS sin fordel - forutsatt at han har skaffa seg en advokat, da.