View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble avhengig av weed/hasj og sliter med angst 3-4 år etterpå. Jeg sier ikke at det skjer med alle, men jeg bare sier at jeg synes det høres ut som en dårlig ide å erstatte et rusmiddel med et annet når han åpenbart har hatt problemer med å begrense seg med inntaket av alkohol. Jeg kjenner meg også litt igjen selv når det kommer til at jeg ikke akkurat nøyer meg med å drikke meg brisen når jeg først drikker alkohol.
Vis hele sitatet...
Samme her. Jeg røyka uten negative bivirkninger i mange år. Så utvikla jeg sosial angst, og et års tid seinere fikk jeg ruspsykoser på ruspsykoser, kortvarige og langvarige, det verste jeg har vært gjennom. Har ikke røyka på flere år nå og har fortsatt sterk angst og paranoia. Når jeg ser tilbake på hvordan jeg var når jeg trodde røykinga ikke gjorde noe skade, så var jeg ekstremt passiv, destruktiv, deprimert og hadde livet på vent uten utvikling. Men det registrerte jeg ikke engang når jeg levde sånn, trodde det var all good og at jeg hadde et moderat trygt forbruk. Ville gjerne hatt tilbake de åra nå.
Det som er med hasj er vel at man tenker det er helt harmløst og ikke gjør skade, at man har kontrollen, så blir det en belønningsgreie fra hver helg til hver kveld, det er jo harmløst ikke sant. Så kommer juleferien og man røyker en uke fra morgen til kveld fordi man tenker fuck alt annet enn rus og netflix nå skal jeg kose meg. Så normaliserer man hyppig bruk og plutselig ikke utretta en dritt av det man egentlig skulle