Tråd: QNX
View Single Post
Hittil har det vert mest snakk om windows her inne og litt linux, og jeg har enda ikke hort noen nevne QNX, saa naa gjor jeg det!

QNX er for saavidt ett gammelt system, men det er blitt gitt ut gratis ganske nylig. Du kan laste ned en pakke paa ca 25 MB som installerer det ved siden av windows fra http://www.qnx.com - det har jeg gjort, og det er det jeg kjorer naa. (det er derfor jeg ikke har de norske bokstavene).

Systemet er enormt stabilt, gratis, og KULT! Det har en del til felles med Unix (Jeg mener det er POSIX, husker ikke helt akkurat naa...) men ser ut til aa vere litt lettere aa instalere og drive enn en del unix`er og unix-kloner, pluss at det er enormt lett aa installe ved siden av win. Naar jeg naa starter maskinen faar jeg velge mellom win og QNX - og dette ble installert automatisk, uten noen broblemer eller bugs.

Det jeg har sett til naa av `bugs` om du vil kalle det det er at jeg ikke har funnet stotte til norsk tastatur (gaar sikkert an aa fixe ganske lett) og saa er det litt rot med menyen her paa nFF, den nederst til venstre. Sikkert noen `layers` eller noe som ikke blir stottet av voyager, som er webbrowseren. Det kommer og en advarsel fra Hotmail naar jeg logger inn der om at de ikke vil garantere at alt funker som det skal siden vi ikke bruker deres produkter (M$ er patetisk!!!)

Ellers skal den stotte det meste av grafikk ol og til og med Macromedia Flash, og det er naa ikke saa verst! (Flash er faktisk ikke inkludert i MSIE saa vidt jeg husker! )

Jeg vet ikke hva mer jeg skal si... Synes det er ett pent og greit system jeg - dere faar prove det selv da!