View Single Post
Hei freaks!

Hva tenker dere om eldrehjem og fengsel i Norge i dag? Er alt egentlig som det skal? Hvordan er levestandarden?

Her er en artikkel fra nettavisen som jeg støtet på i dag: http://www.nettavisen.no/nyheter/inn...e/2847270.html

Nå tenker jeg da først og fremst på fremtiden. Før i tiden var ikke fengselene så lekre og luksuriøst, da hadde vi ivhertfall vett vil jeg mene. I dagens samfunn lager lager vi fengsels celler og fengsler som ligner på 4 stjerners hotell, det er så lukseriøst at det er sykt. Samtidig ser du på de gamlehjem vi har i Norge, som er så gamle, (dårlig stelt?). Det har vært veldig mye snakk om at de trenger flere fengsler, fordi de ikke har nok kapasitet til å ha alle fangene som vi har. Men det er ved min menig ikke det største problemet. Det er veldig viktig med sykehus og eldrehjem også.

Standarden på fengsler I dag er mye høyere en gamlehjem, hva mener dere om dette? Jeg syns dette er rent uakseptabelt, at de som er i fengsel skal leve et godt liv, mens de som virkelig trenger en høy standard, og et godt sted å leve får noe som er langt dårligere en et fengsel? Jeg er helt for at de skal lage flere fengsel, siden det er de vi trenger, men vi trenger ikke å gjøre det slik at folk vil komme i fengsel, det er det som har skjedd og som kommer til å skje. De eldre trenger dette i mye større grad.