View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ultras Vis innlegg
EU har gjort mye bra ja, men at noen andre bestemmer over vårt land er skandaløst. EU har vært flott å ha i etterkrigstiden, men verden er veldig annerledes nå enn for 60 eller for den sags skyld 20 år siden. Europa trenger ikke EU lenger. Jeg samarbeider i alle fall fint med folk uten at en utenforstående skal ta seg av forhandlingene/all kommunikasjon, det tror jeg Erna og resten av Europas ledere klarer også. De positive sidene med EU veier bare ikke opp for de negative, imo. Jeg står da dessuten fritt til å si min mening uten å ramse opp en lang liste med grunner, så får du heller velge å ignorere innlegget om det ikke når opp til din standard.
Vis hele sitatet...
Klart du står fritt til å si din mening, men du kommer jo ikke langt med det ettersom vi som leser dette ser bare surmuling uten noe konkret.
Slik du fremstiller det virker det som om det er noen bakmenn som tar avgjørelser uten noe som helst drøfting med medlemslandenes representanter, noe du også vet er løgn.
Jeg vil gjerne høre hvorfor du mener vi ikke trenger EU, for Norge er absolutt ikke i noen sterk posisjon til å forhandle avtaler med de andre landene i Europa, noe som betyr at vi kommer på den tapende enden av handelsavtaler rett å slett fordi vi ikke har noe sterk innflytelse. Derfor har vi EØS-avtalen, som er noe vi er avhengig av for at vi skal kunne eksportere til de andre landene, vi må være involvert med EU på en eller annen måte.