View Single Post
Så, jeg skal sannsynligvis utredes for ADHD som voksen. (Av eget initiativ)

Jeg mistenker at jeg har adhd, da jeg har en tendens til å "Falle" lett inni mitt eget hode når jeg prater med folk, viss jeg prater med noen om noe som jeg ikke interesses for i det hele tatt. Det samme gjelder skolefag. Sitte jeg i timen på skolen, så får jeg med meg lite å har en tendens til å stirre ut "vinduet" i mine egne tanker. Jeg blir også veldig opphengt i ting som interesser meg, å synes det er vanskelig å tenke på eventuelt fokusere på noe annet når jeg blir altfor opphengt i mine egne interesser. F.eks når jeg sitter i time på skolen. Men dette gjelder også i hverdager utenom skole.

Har forøvrig også slitt med depresjon,ocd, å angst.

OCDen startet vell smått når jeg var rundt 10-12 år, å fikk en OCD "Smell" i en alder av 13 viss jeg husker rett! (Med OCD smell så mener jeg at OCDen tok over min hverdag) men har de ganske greit nå, å lever kjempefint om dagene, kjenner at OCDen er der. men i mye mildere form, helst tvangstanker å lite tvangshandlinger.

Sliter også med humørsvinginger og motivasjon, å ikke minst døgnrymten. Den begynte å skeive seg ut på videregående, noe som er en god stund tilbake. Men har alltid så og si slitt med døgnrytmen, får lett fikset den på plass! Men havner fort "Utpå" igjen med rytmen. (Men dette kan også være vondt i vilje) da jeg somsakt sliter med motivasjonen!

Jeg har lyst til å gå på universitetet i fremtiden, men får dårlige karakterer. Men på den andre siden så prioriterer jeg lite skolearbeid når jeg sitter hjemme. Mange ganger når jeg sitter og leser om skolearbeid, eller sitter i timen å prøver å følge meg hva læreren sier, så er liksom tankene på en helt annen plass og jeg klarer ikke å få fokuset over til "Faget" vi har om. Samtidig så har jeg som tidligere skrevet slitt med døgnrytmen, så jeg lurer på det er søvnen som ødelegger for dette!

Jeg har en tendens til å legge meg til å såve når jeg kommer hjem fra jobb/skole og såve til langt på kveld, for så være våken til langt på natt og så legge meg å gå på skole/arbeid. (ond sirkel)

Er jeg bare lat? Eller er dette typisk for ADHD/ADD?

Hva ville dere gjort i min situasjon? Søkt hjelp eller bare rett og slett "Skjerpe" meg?

Kan legge til at jeg ikke bruker noe form for ulovlig rusmidler, tar meg en god fest med alkohol en sjelden gang iblandt.

jeg har ikke vært utredet for OCD å ikke har jeg diagnosen, selv om jeg har slitt med dette lenge. OCDen klarte jeg å komme meg ut av ved å jobbe med meg selv :-)

(har gått til terapaut) men føler det hjelper lite. Selv om det hjelper en del der og da, men i det lange løp har det hjulpet lite. Da med tanke på OCD,Depresjon,Angst osv.