View Single Post
Sosial isolasjon er vel ikke akkurat medisin mot noe som helst av problemer, det er helt åpenbart vanskelig for mange nå. Det er lov å føle på det.

De som ikke har noen de bor med og er ensomme, sjekk om det finnes noe ringevennopplegg der dere bor. Det gjør det her i alle fall. Går an å melde seg som ringevenn eller melde om behov. Tipper det kan være like nyttig for ringevennen som den de ringer til, i mange tilfeller.

Psykologer tilbyr videoterapi nå, og har trolig bedre kapasitet en noen gang. Kan også være verdt å investere i en time med det.

Jeg tenker mye på de som nå er innesperret med overgripere og mishandlere. Mange barn for eksempel, har nå ingen mulighet til kontakt med de som har vært de viktigste omsorgspersoner deres, på ubestemt tid.

Det har noen omkostninger dette, både synlige og usynlige. Men vi må jo bare gjøre så godt vi kan.

Sitat av subscribe Vis innlegg
Føler meg også som et jævla rasshøl, og må nok medkjenne at jeg er mye mer egoistisk enn jeg trodde da jeg nå har leflet med tanker som at viruset bare burde få gå sin gang, og at kapasitet i helsevesenet og risikogruppens konsekvens av dette bare får være.. At min jobb og fremtid liksom er viktigere..
Vis hele sitatet...
Bare for å ha det helt klart: Ingenting du føler gjør deg til et rasshøl. Å handle på enkelte følelser kan potensielt gjøre deg til et rasshøl.
Sist endret av *pi; 22. mars 2020 kl. 14:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.