View Single Post
Dette er en diskusjon som oppsto i en annen tråd som er en avsporing i forhold til trådemne, men likevel en diskusjon som er verdt å ta, derfor valgte jeg å skille den ut i en egen tråd.
Jeg ville egentlig plassere den i diskusjon, for å hindre missbruk av anonym posting, men valgte å plassere den her, da det kan være noen som ønsker å kommentere saklig, men anonymt.
Brukere som misbruker anonym posting kun for å trolle eller slenge dritt risikerer utestengelse.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Når det gjelder trådens tema, synes jeg kjøp av sex kun er greit dersom den som selger gjør det av eget ønske og under lovlige former.
Et illegalt marked fører til at noen få tjener masse penger på å utnytte unge mennesker på det groveste og burde motarbeides med alle midler.
Jeg synes lovverket vi har her til lands er bra i forhold til at det ivaretar de som prostituerer seg i form av det kun er kjøp av sex som som er ulovlig, ikke salg av sex.
De som prostituerer seg har det gjerne vanskelig nok som det er, om de ikke skal straffeforfølges i tillegg.

Jeg tror ikke at det å forby prostitusjon er løsningen, men synes likevel det er riktig at nordmenn kan straffeforfølges for kjøp av sex i utlandet, om ikke annet som et signal om sexkjøp i utlandet ikke er greit, noe som kan være greit å ha bakhode når man er på tur.
Så mitt ståsted blir er, at så lenge det ikke er snakk om lovlig prostitusjon som utføres av prostituerte som har valgt prostitusjon på tross av mange andre muligheter, er uakseptabelt, uavhengig hvor man måtte befinne seg.
Sist endret av Veggen; 8. april 2019 kl. 14:03.