View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Joda. Slutt med vås. At ei sak vert lagt vekk av kapasitetshensyn vil ikkje sei at påtalemakta ikkje hadde vunne om dei prøvde.

Viare er det ikkje gjort endringer i praksis etter nyttår. Det var snakk om ein note til budsjettet, ikkje ei lovendring.
Vis hele sitatet...
Er ikke vås, Har sikkert 20-30 narko saker henlagt av mange ulike grunner, Er bare og nekte om dem ikke har bevis for att du er en bruker fra før av. Eg tror Bergen har resurser for eg pleide og stå i nygårdsparken og der stog det alltid en civil purk og holdt ett øye på alle, så tror dem har nok av resurser der. Dit stakk vi etter skole timene var over for og røyke heroin på alumiumsfolie.

Sitat av Stingray Vis innlegg
Helt enig med deg!
Men som vidarlo sier, så er det en lett situasjon for politiet når det sitter på deg som person. Du slipper mest sannsynlig ikke unna.

Nekt, nekt! Ikke godta å bli fotografert, ikke godta noe som helst, helt til du får se papirer på det. Ingen kommentar!
Vis hele sitatet...
Eg har vert i rettsak flere ganger, og vert i titals avhør. Har vært tatt for dokument forfalskning,svindel,planter og ulovlig kjøring med falsk førerkort. og mange av situasjonene er det vert funnet narkotika på meg, eller i bilen/hus. Men eg har alltid nektet på att dette narkotikaen var min og den delen av saken har blitt henlagt for dem kan ikke bevise att eg er en bruker. Hvorfor skulle eg ha hasj eller narkotika på meg om eg ikke er en bruker, Politiet veit att det ikke er sant. men dem MÅ bevise det, uten att du ikke sier noe dumt selv eller har noen teite selfies med en joint i kæften. så er det ikke noe og bevise og politiet må henlegge saken fordi dem har IKKE bevis. Vi bor i ett land der politiet MÅ ha dokumentert bevis for og kunne straffe deg, Er en grunn for att du må signere på det du sier etter avhøret er ferdig eller om du nekter og signere så blir det opplest til ett vitne. Så alltid nekt, og om du skal si noe så si det til en advokat som ikke er kjøpt av staten.

Sitat av Stingray Vis innlegg
Med andre ord: Legg fra deg tankene om at det blir avkriminalisering. Det blir det ikke slik det er per idag. Når (om i det hele tatt) det er vedtatt, så kan du juble.
Vis hele sitatet...
Det er allerede vedtatt og avkriminalisere det og ikke bry seg om små saker som små hasj klumper fordi det koster for mye resurser for politiet som kan bli brukt til bedre ting. ta og google litt og følg med på hva som skjer i norge.
Sist endret av sinder22; 31. mai 2018 kl. 13:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.