View Single Post
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det er ikke nødvendigvis beaten som har lavt tempo, men du synger/rapper virkelig tregt. Men du skriver jo at du har gjort mastering og mixing på låten din, mener du da bare vokalen?

Og jeg får som sagt ett helt annet inntrykk av meningen med sangen enn det du har prøvd å få frem.
Rapper du sarkastisk da? For du snakker jo om deg selv i teksten.

Prøver du å si at du selv har blitt mye bedre enn dine tidligere venner og at du egentlig ser ned på dem? Siden du starter med å si at du var en ladiesman (i en alder av 15?) men nå er du annerledes, også starter teksten som du sier handler om andre enn deg selv.

"Money aint shit to me, but still i chase that milli till the day it kills me"
"Everybody got a price im about to pay up, tell me your price so lets turn this shit way up"
"Blow me, get your mind blown, get high, mrs. Flintstone""

Dette er hva jeg kaller nødrim, setninger som er satt sammen kun for å få til rim men som gir lite mening.
Orker ikke å gå inn på rimene som går på "bro" og "hoe", eller klisjeer som "homies i would die for".

Mulig det bare er jeg som er blitt for gammel
Vis hele sitatet...
Takk for litt mer fyldig tilbakemelding. Lettere å ta det som kritikk en hate! Haha.

Er ikke for å se ned på alle rundt meg, men å stå på utsiden og ikke forstå helt hvorfor egentlig. Hvor snakker om meg selv er fordi jeg prøver å sette meg selv i deres sko og derfor jeg også er i "red light district" i videoen.

Feil sitert, er: "Money ain't shit to me, still I'm chasing that milli, all day, every day, till the day that it kills me" - Penger betyr ikke alt for, fordi jeg har dame, har det bra i livet og har det jeg trenger, men allikevel så jobber jeg jo for å bli rik, som de fleste andre her i verden? Alt handler vel om penger?

"Everybody got a price im about to pay up, tell me your price so lets turn this shit way up" - En kompis av meg sa dette var noe av det ekteste han hadde hørt. Alle har en pris, uansett om de sier noe annet, og uansett hva det er snakk om. Så jeg sier til dama "alle har en pris, fortell meg din så blir du med meg jeg", skjønner?

"Blow me, get your mind blown, get high, mrs. Flintstone""
Blow me and get you mind blown er kanskje ikke clever for deg, men jeg syntes den den er okei jeg Get high, mrs. Flintston er mer et ordspill på en kvinnelig stoner.

Jeg ser ikke på noen av de som nødrim da alt har en mening bak det og jeg ikke har måtte leite etter ord å bruke men alle har kommet av seg selv. Men kan være jeg som er for easy?

Jeg har mikset vokalen og mastret ferdig-miksen
Er tho sarkastisk når jeg sier "I do this shit for sex, drugs and fake friends, couldn't care less". Da jeg føler at alt for mange gjør det.

Sier også "I'm I out-dated. Now I'm mad hated." Fordi jeg føler meg utdatert på hva som betyr noe, og at temaet + videoen kanskje treffer noen på et sårt punkt. Men det er all good.
Sist endret av siidetrack; 30. januar 2017 kl. 00:03.