View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det er og et godt poeng med kvantumsrabatt mange som er hardt utpå trenger, men det hadde vel ikke vært umulig å vurdere hvert enkelt tilfelle hos de som ble tatt? Tenker på de som blir tatt flere ganger med mengder som potensielt kan brukes til salg. Se historikk, helsehistorikk, tidligere registrert rusproblematikk eller ikke osv?

Vet at salg ikke blir avkriminalisert men har vært tungt i gamet og vet at mange dealere vil gjemme seg bak "personlig bruk"
Når man vet hvor kyniske de på topp er og påvirker de nedover til å bli og har sett folk daue som fluer rundt en av rusmidler som kokain, ghb og mdma er det vanskelig for meg å gi tommel opp for signalet det sender ved å avkriminalisere sånne mengder.

Broren min døde av kokainoverdose og selvom jeg ikke var eldre enn 16 når jeg solgte et og et gram speed selv vil jeg at samfunnet skal forhindre på alle måter vi kan at flere unge eller voksne dør, eller i utgangspunktet begynner å eksperimentere med disse rusmidlene..
Vis hele sitatet...
Da gjør man jo nesten det samme som i dag, lager en gråsone for politiet. Loven skal og for alltid være lik for alle.

Hvis man har historikk med salg, da starter det en etterforskning da. Hvis man avkriminaliserer så har de jo fått mye bedre tid til å etterforske akkurat disse sakene.

Trist å høre om broren din, selv har jeg hatt kamerater som har mistet livet til dop. Kan ikke forestille meg hvordan det er når det er snakk om familliemedlemmer. Men har også hatt kamerater som har tatt selvmord fordi de ikke ville leve med skammen mtp hvor uglesett narkotika er for samfunnet. Og mitt håp oppi en avkriminalisering er også å få tatt vekk den skammen. Men i dagens samfunn så er det vel i hovedsak to grunner som gjør dette farlig (tatt vekk betraktningen rottegift, startgass eller hva det enn er cutta med)

1. kjøpe dop på gata (ser du hvordan mengde begrensingen spiller inn her)
2. og bli tatt av politiet