View Single Post
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Hei!
Jeg tenkte at jeg skulle starte en liten "lek" her på forumet, og dersom dette går riktig for seg kan det bli litt artig skal jeg tro.

De fleste har vel hørt om Vocaroo, en tjeneste der du kan ta opp lydklipp og dele dem med folk over nettet, og det er i denne tjenesten at jeg kommer til å basere denne "challengen".

Det jeg tenker er følgende:
Jeg starter med en sang som jeg enten har spilt på gitar, sunget eller whatnot. Det viktigste er at en har laget dette selv, og ikke bare tatt opp en lyd fra en sang, da dette fort kommer til å spore av tråden ved å ødelegge det kreative formålet denne tråden skal ha. Regler og opplastningsguide er lagt i Spoiler-tags fordi jeg vet at folk liker å klikke på ting.
Husk å lese reglene og lignende, slik at vi slipper at tråden sporer av eller blir full av søppel. Dette er min første skikkelige "community"-tråd, og jeg vil at dette skal gå så smooth som mulig.

[CENTER]_____REGLER_____[/CENTER]
SPOILER ALERT! Vis spoiler

1. Bare "egne" lydklipp: Det vil si at du skal ha spilt inn eller sunget eller lignende, og ikke tatt opp fra f.eks Spotify.
2. Ett klipp av gangen: Et av de største problemene med tråder som "tegneutfordringen", "gjett hvilket spill" osv. er at folk bare pøser på med bilder og lignende uten å følge regelen som kommer under.
3. Den som gjetter rett får legge ut neste klipp: Dette er for å forhindre situasjoner beskrevet i regel 2. Dersom du gjetter riktig lydklipp i posten over din, så kan du poste neste klipp, eller eventuelt "sende videre" klipplagingen til en venn på forumet som kan poste. De som gjetter feil får ikke poste et klipp før de gjetter rett, og dersom det allerede er gjettet riktig på forrige klipp er det ikke vits i å begynne å spamme i tråden da dette øker sjansene for at den blir stengt pga. usaklighet.
4. Ingen lydgjenkjenningstjenester: Tjenester som Soundhound og lignende som kan kjenne igjen alt fra nynning til riff osv. er ikke lov, da det ødelegger for gjettingen.
5. Bare den som har lagt ut lydklippet kan bekrefte om det er riktig sang: Så snart dette er bekreftet, så er det opp til den som gjettet riktig å laste opp neste klipp. Dersom det er 2 stk som har lastet opp omtrent samtidig, så er det den som har den første av de to postene (ninja'ing for de som er kjente med slikt).
6. Dette er ikke en "hipster"-konkurranse: Det er ikke om å gjøre å ha den mest quirky musikksmaken. Velg heller en sang som er litt lett å gjette hvilken er.


[CENTER]Eksempel:
Jeg legger ut dette klippet, og for eksempel Slashdot sier at denne sangen er f.eks Top Gun-theme, og Jonta sier at dette er Gudfaren-themet, så må jeg som har lastet opp dette klippet bekrefte at Slashdot gjettet riktig, og at det dermed er Slashdot som skal laste opp neste klipp.


_____HVORDAN LASTE OPP_____[/CENTER]

SPOILER ALERT! Vis spoiler

1. Du går inn på http://vocaroo.com.
2. Trykk "Click to record", og gi Adobe Flash tillatelse til å kjøre her. Dersom du bruker Chrome må du tillate dette i nettleseren også gjennom en "popup" under adresselinjen.
3. Spill inn ditt klipp. Pass på at du får såpass kvalitet at det er mulig å høre hvilken sang det er osv.
4. Dersom du ikke er fornøyd med første forsøket ditt, trykk "Retry" for å spille inn på nytt.
5. Når du er fornøyd, trykk "Click here to save" under, og du kommer da videre til en delingsside.
6. Kopier linken som ligger ved og lim den inn i tråden her og se folk gjette hva ditt musikale mesterverk er.


[CENTER]_____VOCAROO CHALLENGE_____

Her er det første lydklippet: http://vocaroo.com/i/s0jBymYBr3Q6
Nå er det opp til dere å gjette hvilken sang dette er.
Jeg tar forøvrig på meg skyld på at jeg ikke spilte veldig bra, mangler en wah-pedal, og har en dårlig mic, men det skal være fullt mulig å høre hvilken sang det er.

Lykke til![/CENTER]
Sist endret av Deadlock Radium; 13. januar 2016 kl. 15:01.