View Single Post
Fuckdet
Trådstarter
145
Sitat av *pi Vis innlegg
Du svarte ikke på innvendingen min. To tredjedeler av dyremishandling gjelder husdyr og tamdyr, eller? Er det uetisk også, da?
Vis hele sitatet...
Ja det er ikke kun snakk om viltdyr. Kjæledyrene, eller familiedyrene som de gjerne omtales som, har etter hvert fått en økende sosial betydning i samfunnet, og blir ofte en integrert del av familien er også en del av statistikken. Det er like ille om en skadeskutt ulv lider som en hund som blir påført vold/mishandling av sin eier. Samme ulla. Likheten er jo at det er påført av et menneske. Det er like mye grums når det kommer til husdyr som er hos viltdyr.

Sitat av andlov5000 Vis innlegg
At hvis havet dør så slutter også 50 prosent av jordas oksygen produksjon å fungere (plankton -> fotosyntese -> O2), som til syvende og sist vil kvele alt liv på land som trenger oksygen.
Vis hele sitatet...
Skjønte det. Var selve kommentaren jeg reagerte på. Hørtes ut som en særdeles dårlig ide

Sitat av *pi Vis innlegg
Du svarte ikke på innvendingen min. To tredjedeler av dyremishandling gjelder husdyr og tamdyr, eller? Er det uetisk også, da?
Vis hele sitatet...
Ta hund feks da pga uetisk avl, da blir konselvensene generelt dårligere helse og selve rasen blir desto svakere. Bare for at vi skal ha det ideale perfekte utseende og de skal være søte. Dermed har avlpraksisen gått over til det ekstreme. Hvor våre behov for at de skal ha et penest utseende går på bekostning av deres helseplager og pustebesvær feks hos Pug.Det er jo en form for mishandling i mine øyne. Det er uetisk å være med på å bidra til dette.
Sist endret av makkamysen; 11. mai 2021 kl. 20:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.