View Single Post
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Hvilken: Wool omnibus, av Hugh Howey.

Hva: Dystopisk sci-fi noen hundre år frem i tid hvor de få gjenlevende menneskene på planeten i generasjoner har bodd i enorme betongsiloer under bakken i påvente av at det giftige klimaet utenfor blir mer levelig. Dette er første del i en serie på tre hvor vi sakte får fortellingen om siloenes oppkomme og historie, samt hva som egentlig hendte med klimaet på utsiden.

Hvorfor: Jeg er grovt hekta på sci-fi om dagen, denne serien har svært gode tilbakemeldinger på amazon.

Hvordan: Personlig synes jeg det var litt tungt å komme i gang og vurderte å legge den fra meg, men når det først løsnet så løsnet det med ettertrykk. Boken starter med en drapssak for å kunne introdusere en del av persongalleriet og det er denne biten som er litt tung. Imidlertid tar det hele en helt annen vending enn hva man forventer, og etterhvert males vi inn i en intens og blytung dystopi som treffer prepper-tidsånden midt i hjertet.

Anbefales for alle som lar seg fascinere av gærne amerikanere som har kjøpt luksusleilighet i betongsilo.
Sist endret av Apraksin; 3. november 2013 kl. 17:08.