Tråd: Maktmisbruk!
View Single Post
Explorer of life.
KapteinKush's Avatar
13
Hei, scenarioet er slik.

Natt til i går var jeg kastet ut av min gamle bolig og var derfor ute og kjørte med en kompis av meg sammen med alle mine eiendeler. Vi stanset i byen for at jeg skulle låne doen på kiwi, men rakk ikke engang å komme meg bort til kiwi før onkel politi kom kjørende og ville prate med meg. Vi pratet, han ransakte meg og sa jeg kunne gå. Jeg går på do på kiwi og går deretter tilbake til kompisen min hvor jeg da finner onkel blå snokende i bilen hans.

Politiet fant en ødelagt softgun og 50.000kr i kontant som jeg har spart siden jeg var 14 år. (Er p.d.d 19)

Grunnet dette funnet tok de meg med til stasjonen og holdt et lite avhør hvor jeg fortalte dem at softgunen hadde jeg med meg fordi jeg er på lofferen, og at jeg hadde 50.000kr i kontant fordi jeg har spart i 5 år.

Politiet mistenkte at pengene var narkopenger og endte opp med å konfiskere pengene og mobilen min. Og destruere softgunen og den digitale vekten min.

Jeg er tidligere dømt for kjøring under ruset tilstand, anmeldt for våpenbesittelse og misstenkt for å eie en pose 10g cannabis.

Spørsmålene mine er: Har politiet lov til dette? Hvor går jeg her ifra? Vil jeg noengang se sparepengene mine igjen? Har politiet lov til å konfiskere, hacke og deretter snoke igjennom mobilen min bare ved misstanke om cannabissalg?

Synes det rett og slett blir for teit, og trist at politiet skal ta sparepengene mine og snoke gjennom privatlivet mitt bare fordi de misstenker meg for mild kriminalitet jeg ikke engang er skyldig for

Setter pris på alle svar