View Single Post
Skulle egentlig poste dette som et eget emne, men virker som om du har god greie på ting, moret, så kan vel like gjerne poste det her. (Mulig det ligner litt i overkant på en førstepost :P)

Jeg har vært rundt på rusmiddel-delen, spurt venner og kjente og googlet, og har kommet med følgende konklusjon:

Alle svar er basert på erfaring, dårlig begrunnet eller ikke videre sant i det hele tatt.

Jeg vet det finnes mange slike emner, men nå søker jeg et endelig, begrunnet svar om GRØNT, IKKE BRUNT.

Del 1

Slik jeg forstår det er det tre mulige måter å gjøre dette på.

1. Varme smøret, legge i grønt og varme på lav varme i rundt en time.
2. Samme som alternativ én, men 24 timer.
3. Bare varme smøret, ta det av platen, ha i x antall gram og ha det i kakedeigen.

At du begrunner et eventuelt svar er et must, er klar over at jeg kanskje må bruke brunt for å oppnå en sikker effekt.

Del 2

Informasjonen om antallet gram som anbefales varierer helt vanvittig og har ikke kommet over et eneste emne hvor noen presiserer ting som hvor stor kaken ble eller hvor mye de spiste i forhold til hvilken effekt de oppnådde.

Har hørt om alt fra at 3 gram er alt for mye til 4 pers. til at 1 ounce er anbefalt (27 gram?!)