Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Sitat av jonjon Vis innlegg
Javel? Har du kilder på dette da?

Hvem bestemmer hva som er virkelighet og fantasi? Sitter du på svarene eller er det noe jeg har gått glipp av?
Vis hele sitatet...
Jeg sitter på varene!

Du påviser det i seg selv når du sier du ikke forstår hvordan du skildrer på hva som er virkelig og hva som er fantasi.

Når en annen må forklare deg dette så vet du det ikke selv, eller?

Men greit jeg kan gi deg svaret JonJon =)

En rose er ikke en fiksjon eller en fantasiskapning, fordi jeg, du eller ett hvilket som helst menneske kan bevise at en rose faktisk er en rose, den eksisterer.

Ett lochness monster er en fiksjon eller en fantasiskapning, dette er fordi jeg, deg eller ett hvilket som helst menneske IKKE kan bevise at den eksisterer.

Lochness monsteret blir først virkelig om noen kan bevise at ideen bak sjømonsteret er mer enn en ide, den er virkelig.

Jeg antar du er Kristen JonJon? Så du tror altså på at Gud eksisterer.
Om du mener at en ting som ikke kan bevises at eksisterer virkelig eksiterer så må du også mene at alt annet der ute som ikke vi ikke kan bevise er virkelighet. Julenissen Gud eller en rosa Tannfe.

Om du kun mener Gud eksisterer men ingen av de andre så må du ha en skille som påvirker det at kun Gud finnes men ingen av de andre.

Har du denne skillen JonJon? Om ikke så er det nesten like mange Muslimer som mener Allah eksisterer like mye som du mener Gud eksisterer.
Ifølge kristendommen så kan ikke Allah eksistere
Ifølge Muslimene så kan ikke Kristendommens Gud eksistere. Så begge kan ikke finnes men begge to kan IKKE finnes.

Nå ble det mye forklaring her bare så du ikke skal komme med en klassisk Han eksistere pga. det står det i bibelen.
Eller han eksistere for han viste seg gå over stuegulve mitt.