View Single Post
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
@MikkelRæv:

Hva må du ut med i måneden ca. Hotell, reise osv. Må jo bli en pen slump med penger på sikt .

Er du avhengig av en viss type strain mtp. effekt for din sykdom. Eller kan du handle på gata her til lands, men hindring er at det ikke er lovlig?
Vis hele sitatet...
Det varierer en del på hvor mye medisin jeg bruker hver måned. Kan være alt fra 1500 kr til 3000 kr, og da er reise- og overnatting tatt med i prisen. På det høyeste har jeg vell vært oppe i 5-6000 kr i måneden, men dette var kun en kort periode før jeg fant ut at jeg ikke hadde råd til å fortsette med et slikt forbruk i lengden.

På min resept står det at jeg skal konsumere 3,2 gram daglig, men jeg er ikke i nærheten av dette. Så da holder det med 2 til 4 turer til Nederland i året, helt avhengig av forbruk. Det er ingen krav til at man må bruke opp medisinen i løpe av 1 måned, så da er det heller ingen problem å oppbevare medisinen over tid slik jeg gjør.

Prisene på overnatting, reise og transport er det igrunn ganske individuelt for hva hver enkelt føler for å bruke på en slik tur. Man kan gjøre det ganske billig med å bo på et hostel for noen få hundrelapper, eller velge å ta seg inn på et ganske ok hotell til noe over tusenlappen. Jeg har brukt å kombinere Amsterdam-turene med kompisturer for å få en liten ferie i samme slengen, og da har vi brukt å leie leiligheter å dele kostnaden. Har kanskje en snittpris på reise og overnatting på mellom 3500-4000 kr, ender da opp med en snittpris på rundt 100 kr/per gram cannabis inkl reise/overnatting.

Leilighetene vi har brukt å leie er cannabisvennlige og lov til å røyke innendørs. Mange av dem ligger veldig sentralt til i Amsterdam, og har en ok pris til å være i sentrum av Amsterdam. Standarden er nok ikke veldig høy, men ikke noe særlig dårlig heller, midt på 3.. Er like fornøyd hver gang Legger med link om noen er interesserte.
http://www.damcity.com/en/home/

Det er varierende hvor effekt de forskjellige strainsa funker mot de forskjellige sykdommer. Enkelte strains kan være en velsignelse mot noen sykdommer, mens den samme strainen kanskje ikke har noe særlig effekt på en annen sykdom, og omvendt. Kan ikke si at jeg har prøvd noen strains fra det svarte markedet her i nord som har hatt like god effekt på meg som det jeg har fått på resept fra Nederland. Bedrocan International B.V. som produserer medisinen har brukt flere år på å finne strains som har gode medisinske verdier, å jobber kontinuerlig med og videreutvikle sine strains til det bedre. Nå tror ikke jeg at Bedrocan produserer den beste medisinske cannabisen som er her i verden, men produktet har nok bedre medisinske verdier en noe random du kjøper på gata. Blant annet satser dem en del på CBD-strains som kan lindre flere alvorlige og sjeldne sykdommer bedre en noe annen medisin vi har tilgjengelig i dag.