View Single Post
Sitat av suwoop Vis innlegg
Har ikke vært truende eller banka dama. Har ved en hendelse engang sagt «vet du hva, jeg synes ikke det er ok hva du sender til han, og at jeg ikke skal være noe andrevalg» da hadde jeg faktisk rett og satt å så på hun slette meldinger på snap med fyren.
At jeg er mer sjalu enn andre, kanskje, men i dette forholdet så føler jeg faktisk at det er noe som er rett. Nå er det gang nummer to og helt ærlig så skal jeg ta pause når denne ferien er over. Klarte ikke å gjøre det nå da jeg vil se hvordan dette går ila ukes tid.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke være truende eller voldelig for at det skal være ubehagelig og skremmende for henne. Å være aggressiv og overdrevent sjalu er faktisk nok til at hun må trå på eggeskall og enten skjule eller unngå normale ting hvis hun erfarer at du reagerer på det på en måte som går negativt ut over henne. For å ikke bli helt isolert og kontrollert er det vel sunnere sånn sett for henne å skjule normal kontakt med andre enn å unngå det.

Som sagt kan ikke vi vite om problemet ligger hos deg eller henne, jeg er kraftig motstander av utroskap, flørt og hemmelighold når man er i et parforhold. Du erkjenner at du er en sjalu person og da reagerer du garantert mer urasjonelt enn hva du forstår selv. Samtidig så forteller du litt diffust om en tidligere episode hvor du "hadde rett", men du forteller ikke i hva? Var det en flørt eller sidesprang hun har hatt før i forholdet deres, eller var det en hun flørta eller skrev vennskapelig en gang i blandt med samtidig som du og henne begynte å holde på før dere ble kjærester og du var eiesyk og brølte at du ikke ville være noe andrevalg? Du behøver ikke svare til meg men du ser forskjellen? Er man i et etablert forhold skal man ikke være noe andrevalg, da er man valgt så derfor jeg mistenker kanskje det siste og at du hører inn under alternativ B..

Men om det er sånn at hun faktisk har vært utro før mens dere har vært sammen er det mer forståelig at sjalusien din kommer fra et sted, og da får du vurdere selv om du vil leve med den mistilliten til henne og prøve å glemme fortiden, eller om det er bedre å slå opp om du tror hun er utro igjen. Personlig ser jeg ikke poenget i å gi ut snappen sin til en ny fyr hun nettopp har møtt og å drive å chatte masse med han, det går på respekten begge bør ha for hverandre med motsatt kjønn begge veier og det kan høres ut som sjekking med mindre han vet om deg og de har en spesiell interesse til felles eller no. Noen er mer sosiale og mer opptatt av lange snapvennelister enn andre uten at det betyr noe men for meg hadde det vært rart.
Sist endret av Harek; 21. mai 2020 kl. 17:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.