View Single Post
Hei, dere. I går opplevde jeg noe merkelig da jeg var ute og sanket.
Jeg aner fred og ingen fare, naturligvis med baken i været, og plutselig, borti krattet ser jeg kraniumet på en person (sikkert 30-40m unna). Uten å virke for mistenksom, legger jeg posen med the good stuff forsiktig opp i sekken og snur meg tilbake for å se igjen. Vedkommende har kommet nærmere, og ut av buskene traver en bola, solariumsbrun kar på over 1,90. Han beveget seg ikke målrettet mot meg, men kom likevel stadig nærmere på tross av hans dårlige forsøk på å virke interessert i omgivelsene. Hadde det ikke vært for hans merkelige valg av klær, ville man tenkt at han var en turgåer, men hvem rusler rundt i skauen og på gressletter med stive jeans, parajumper og tatoveringer nedover nakken? Selv prøvde jeg å ikke avvike fullstendig fra min tidligere oppførsel. Jeg ruslet av gårde i lav fart og fortsatt smått interessert i hva som kunne befinne seg i gresset. Hadde det ikke vært for at han begynte å ta bilder av omgivelsene inkludert snikbilder av meg, hadde jeg ikke skrevet det her. For det gjorde han faktisk, og spesielt det vekket oppmerksomheten min. Jeg tenkte det var på tide å komme meg vekk derfra, for han karen, ville jeg neppe komme i konflikt med. Jeg finner stien og beveger meg rolig unna. Borte blant trærne, ser jeg meg tilbake og fyren vanker etter. Helt tydelig interessert i hva jeg holdt på med. Jeg gikk bare videre og etter det så jeg han ikke. Jeg tok noen ekstra omveier tilbake til bilen og kom meg vekk derfra.

Det jeg egentlig lurer på, er om noen andre har opplevd det samme eller kan forklare hendelsen. Den eneste plausible teorien jeg kan komme på i farta, er at det finnes et slags monopol på gode flein spots blant kriminelle miljøer og at folk claimer de som sine egne. For den plassen var jævlig bra og kunne sikkert stått med ræva i været en ekstra time. Det skal også sies at plassen var nokså urban, og ikke spesielt langt unna byen.