View Single Post
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Da tror jeg du missforstår poenget mitt. Lurer bare på hva allmenheten synes om det politiske klimaet vi befinner oss i, der det er aksept for å fremme "politisk korrekthet" fremfor personvern og etikk.
Vis hele sitatet...
Det politiske klimaet en oppfatter er resultatet av hva slags informasjon en har utsatt seg selv for. Om individer henger mye i polariserte nettsamfunn hvor det snakkes mye om f.ex. "politisk korrekthet" så er det et helt lass med faktorer som leder til at individer får et forvridd syn på sannheten.

Når det gjelder sosiale medier så er de først og fremst optimalisert mot engasjement. Google, YouTube, Facebook og Reddit er prakteksempler. Klikkfrekvens, upvotes, likes, delinger, seertid og annet måles. Det som gjør det bra får mer views.


De fleste seriøse innholdsprodusentene på nettet er avhengig inntekter. For det trenger de visninger kombinert med annonsører, produkter eller affiliates f.ex.

Såpass sterke insentiver, kombinert med knalltøff konkurranse innen oppmerksomhetsindustrien leder til at innholdet som blir produsert og konsumert må være utrolig, overdrevet, emosjonelt, enkelt å forstå, enkelt å spre m.m. for å faktisk klare å komme over havet av konkurrende innhold.

Så, tilbake til spørsmålet ditt: Nei, jeg er ikke spesielt engstelig for overdrevne digitale fantasier om SJWs eller den venstrelente delen av befolkningen.
Sist endret av Vekst; 26. januar 2019 kl. 21:19.