View Single Post
Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
Hvor har jeg sagt dette? Det jeg i grunn har gjort er å stille meg tvilende til ulike tall som presenteres. Det sagt, så stemmer nok mye av det vitenskapsfolk har forsket seg frem til, men noe av det er vel lov å stille seg tvilende til? Altså 14.000.000.000 år er ganske langt tilbake i tid. Skjønner naturligvis at det er en sannsynlighetsberegning og at vi nok aldri vil få se et konkret svar på det.
Vis hele sitatet...
Jeg forsto med en gang at det var dette innlegget Splooge999 sikter til, og ut fra måten du ordlegger deg på, tolker jeg innlegget ditt på samme måte som Splooge999 gjør.
Om du lurer på noe, still heller konkrete spørsmål, fremfor å fremsette påstander eller hentyde at andre tar feil fordi du selv ikke forstår.
Og nei, det er ikke snakk om sannsynlighetsberegning, men at det vi har funnet ut så langt tyder på at universet er i underkant av 14 milliarder år gammelt.
Hvordan man er kommet frem til alderen på universet er linket til flere ganger i denne tråden, det er heller ikke informasjon som er vanskelig å finne på nett.