View Single Post
Nok en bad trip tråd. Skal man kalle det bad trip eller vanskelig trip ?

Det en bør huske på er at det er flere typer bad trips. Introspektiv problembelysning kan fortone seg som en bad trip man kanskje kan lære av.

Men det er noe annet med kosmisk terror, hvor vi snakker parallelle dimensjoner, onde entiteter osv. Det er gjerne ulik grad også her, selv på DMT og muligens Salvia så befinner man seg gjerne to steder samtidig og kan være delvisst bevisst på det. Tilnærmet 100 % frakobling fra vår verden er jo også mulig, som K-Hole. Her her man gjerne problemer med å forstå situasjonen en står oppi, tidsoppfatningen kan endres dramatisk osv.

Selv har jeg hatt en mild depresjon på nybegynnerdose syre, Ikke verdens undergang, bare kjipt. Slike opplevelser av typen kosmisk terror må være prøvelse av en helt annen art, men det var dette jeg forbandt med bad trip, slik en ble forklart fenomenet en gang i oppveksten. Men dette er kanskje ikke så relevant fordi det nepppe er mange, ei heller her inne, som vil gå så dypt.

Denne artikkelen hos Psychonautwiki inkludert illustrasjoner illustrerer hva jeg mener. For en psykonaut kan det faktisk være litt fristende å oppleve en slik reise inn i helvete-landskap ol., du kan oppleve ting de færreste på jorda har gjort. Men problemet kommer vel etterpå. Det sies at psykedelika ikke er skadelig for friske individer, men vanskelige tripper på heftige doser/stoffer er kanskje det ? Dog ikke alltid lett å måle hva som egentlig er skadelig ? Tunge mareritt årevis etterpå ?

Så er det tolkningen av opplevelsen. Jeg er litt nysgjerrig på det hinsidige, som ut fra vår medisinske viten antagelig kun skjer i vårt hode.
Er også blitt nysgerrig på om frykt en møter på slike opplevelser er mest personlig eller om vi har mye felles der. Se på bildene i artikkelen. Det er av typen Lovecraftian horror, er det mest personlig eller kollektiv frykt ?

Det er tripprapporter her på forumet om folk som virklig havnet i helvete.Hva må til ? 1 Milligram LSD ? Datura ? 2C-P og DPH nevnes i linket sak. Kan man deffinitivt si at dette kan skade deg alvorlig ?