View Single Post
Trådstarter
16
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Du kommer til å slite med plassen inni den kommoden der, nesten garantert.

Jeg hadde et telt på 120 cm i høyden, og til og med der var det vanskelig å holde høyden i sjakk.
Du må trimme planta hele tiden, eller evt Low stress training (da binder du planta fast, slik at den vokser sidelengs i f.eks en spiral).
Dette er en smule komplisert for en nybegynner, vil jeg tro. Jeg har ikke prøvd det selv, så vet ikke nøyaktig hvor vanskelig det er.

En anna ting er dette med filter. Skal du ha et "ordentlig" filter inni der, tar du fort 20 cm ekstra i høyden, selv med de minste modellene.
Glem heller ikke at blomsterpottene som regel er hvertfall 10 minimum cm i høyden (anbefaler selvsagt høyere potter), så du vil fort sitte igjen med ca 50 cm til selve planten, noe som er ganske lite. (så og si ubrukelig)

Som andre nevner her, du MÅ ha egne strains som er ment for å være kortvokste i dette oppsettet her.
Short stuff seeds er en god leverandør på alternativer innen dette, sjekk ut nettsiden deres, mye snadder der.
En anna ting er å få disse inn i Norge uoppdaget...

Kan bare si at det er så og si uaktuelt med HPS-lamper i noe sånt oppsett som det der... Det er jo direkte brannfarlig.
Dessuten vil du kverke plantene dine med overload av varme og muligens for mye lys. Alt for komplisert å ventilere noe slikt i et sånt lite oppsett.

Jeg hadde 2x600CFL, som avga moderat mye varme. De to lampene samtidig ble overkill, plantene begynte å visne pga for mye lys.

Jeg råder deg til å sjekke ut alt du kan av dyrkedokumentarer og få en liten sjekk på hvordan dette settes opp i større rom. Kanskje det kan gi deg et mer realistisk bilde av hva som kan funke og ikke. (se alt av SeeMoreBuds og Jorge Cervantes, pluss diverse som finnes ute på nettet)

Det virker for meg som at du tar deg litt vann over hodet med dette oppsettet, det ser i mine øyne ganske uaktuelt ut.

Jeg tror du vil ha mer glede ut av det om du satser litt større (om det er mulig).
Dette oppsettet tror jeg rett og slett blir alt for trangt til at du kan utnytte det til noe spesielt godt potensial.
Vis hele sitatet...
Hvis det hadde vært mulig ville jeg selvfølgelig ikke valgt kommode

Har sett folk gro inne i en PC, så er nok mulig.

Angående kullfilter har jeg tenkt å lage mitt eget av kullfilter med hønsenetting og kullfilter som blir brukt i kattedo, og plassere den på min 10cm vifte. Har sett flere folk som har gjort det på nettet, og har funket bra. Kommer ikke til å ta så mye plass.

Bruker jeg LED får jeg utnyttet plassen bedre, kan dessuten kjøpe en kommode av samme type som er 20cm høyere.

Sitat av WayGone Vis innlegg
Blir fort varmt der inne og tungt å kontrollere varmen med flere CFL pærer. Dermed ustabilitet i vekst.
LED er ganske dyrt, men du vil få mest produkt in the end og det vil gå en liten del fortere. Du sparer de kronene inn på en runde, og vil NEPPE bli misfornøyd.
Jeg tenker èn av denne, eller to av denne hadde vært nok i massevis inni et så lite rom som en kommode.

Jeg ville valgt den første da den har større og sterkere fargespekter.
Vis hele sitatet...
Tror det blir en av de, tenker kanskje denne... Den funker til både voksing og blomstring?

Angående frø tror jeg at jeg velger Royal Dwarf, da det står den kan bli 40-60cm.
Sist endret av AppleSin; 7. juli 2014 kl. 01:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.