View Single Post
Har ikke sovet noe i natt siden jeg for jeg gruet meg ganske mye før møtet jeg trodde skulle være i dag, men fant ut etter at møtet ikke var før i neste uke. Litt fortvilende er det, men det skylder nok en smule hukommelsesvikt.

Jeg har uansett bestemt meg for å krype til korset å innrømme all bruk av droger til psykiateren. Selv om jeg kan miste førerkortet en periode, er det en uansett en liten pris å betale dersom jeg faktisk får hjelp for problemene mine.


Sitat av annveig Vis innlegg
Om du har sluttet med alt annet utenom det du får foreskrevet av legen kan vel ikke legen ta lappen din? Om du fOr eksempel snakker om at dette er tilbake i tid, at du har sluttet for over en måned siden. Det vises nok ikke annet enn sobril i en urinprøve.
Si at du har jobbet deg ut av det på egenhånd , det står det virkelig respekt av og det burde psykiateren forstå. Og si at du trenger hjelp til å ikke falle utpå igjen og med abstinenser. Kjørte du bil da du brukte alt dette? Syns bare det hørtes rart ut om noen skal straffe deg med å ta lappen fra deg når du har jobba deg ut av misbruket selv.

Eg var avhengig av rivotril før. Sa ifra til lege. Fikk 10 vival om dagen å trappe ned på, gikk ned 1 valium i uka. Gikk helt greit. Måtte ha rene prøver uten benzo 6 mnd før de ga meg lappen tilbake. Men alle er ikke like strenge. Har fortalt helsepersonell før at eg rusa meg uten at det skjedde noe med lappen. Men vet også at disse tingene har blitt svært mye strengere de siste årene.

Masse lykke til, gjerne si ifra til oss hva du ender opp med å gjøre eg stemmmer for å være ærlig. Da kan kan du få så mye nyttig hjelp
Vis hele sitatet...
Takk for støtten! Er enig i mye av det du skriver. Håper selvsagt også at jeg får beholde lappen, men får se hvilken konklusjon behandleren kommer fram til etter en helhetsvurdering av min situasjon. Sånn jeg ser det i min situasjon burde jeg få belholde den, jeg har ikke hatt bil selv de siste årene og har kun kjørt bil når jeg har fått låne en og det har selvsagt vært uten rus. Det har jeg alltid vært konsevent på.

Har aldri kjørt under benzorus eller annen rus i hele mitt liv, og det er helt sant. Tror det kan skyldes at jeg ikke mister ikke hemninger i like stor grad som andre gjør under rivotrilrus, har et inntrykk av det fordi jeg blir ikke helt villbajas som jeg har sett andre blir, spesielt i kombinasjon med alkohol. Tar benzo utelukkende for medisinsk bruk men målet blir vel å kutte helt ut ved den hjelp jeg kan få.


Sitat av kmsc Vis innlegg
Okey, skjønner. 2-4mg er ikke helt katastrofalt, men du har også brukt dette en god stund, rart du ikke har mer toleranse til rivotril.

Når det gjelder sobrilen så er faktisk ikke 50stk på 3mnder så ekstremt restriktivt, jeg vet om langt strengere leger. Men når det er sagt håper jeg du får bytte til valium, eller får noen i tillegg, sobril er virkelig ikke et godt valg om man skal trappe ned, mye på grunn av den korte halveringstiden
Vis hele sitatet...

Dette med toleranse har jeg vært klar over. Derfor har jeg tatt pauser når jeg har kjent at den har blitt for høy.

Ser nå i ettertid at jeg ordla meg litt dårlig i går. Har ikke hatt som mål å trappe ned, men har allerede gjort det ved hjelp av hundre 10mg valium.

Pentiax: Målet var å kjøpe inn valium for å klare å trappe ned på rivotrilbruket og lette på abstinensene - noe flere her inne vet her hinsides jævlig å ha med å gjøre.
Vis hele sitatet...
Hvis dere bytter ut det første med: Jeg kjøpte inn endel valium så er det sikkert lettere for dere å forstå. Så har ved hjelp av det kommet meg over litt av kneika på rivotrilen.

Er enig med deg angående sobrilen. Det er ikke noe man kan ta hver dag. Abstinensene blir bare verre på sikt da. 50mg hjelper ikke stort, og har ved noen få tilfeller vært 75-100mg også. Jeg skal spørre om å få bytte over til valium, det har du rett i at fungerer bedre i en nedtrappingsplan.

Holder meg til 50mg nå og satser på at abstinensene blir bedre. Får ta tiden til hjelp å være tålmodig, eneste som fungerer.

Takk for svar alle sammen. Dere skal få en tilbakemelding etter møtet.