View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er helt mulig for deg å skaffe deg jobb. Bare søk rundt, og si ifra til venner og familie at du trenger jobb så kanskje noen av dem sier ifra til deg om de ser at noe åpner seg noe sted. Det finnes også bemanningsbyråer f.eks adecco, hvor du helt sikkert får jobb mens du er i jobbsøkingsprosessen. Det som er viktig er å se på de arbeidsløse dagene som jobbdager hvor du jobber f.eks 9-4 for å skaffe deg en jobb. Pøs på med søknader på nettet og fly rundt til bedrifter med et smil om munnen og glimt i øyet og hør om de vil ha deg som arbeidstaker. Du kan gjerne søke både på nettet, deretter dra ned til bedriften litt senere og fortelle at du har søkt, og at du ville introdusere deg selv. Det er en teknikk som høster bra ifg. kjæresten min. Hun mener at de ofte ''glemmer'' søknaden din litt om du ikke pusher på, spesielt dersom de ikke har utlyst jobb, men om du møter opp så vil de nesten garantert huske det og se nærmere på det, og dersom det ikke er en ledig stilling så vil de huske deg når det åpner seg en ledig stilling.

Ellers tror jeg at det er veldig lurt når du er å handler i butikker, å oppføre deg som en ideell ansatt mot betjeningen. Spesielt herlig er det om du da får kommet i prat og blir kjent med div. ansatte i forskjellige bedrifter slik at når du kommer innom med en jobbsøknad så er det ikke ukomfortabelt, og du har nok langt større sjanse for å få jobben. Det har hendt meg at jeg en gang omtrent ble tilbudt sommerjobb når jeg var innom en butikk for å kjøpe noe av sjefen. Vi snakket løst og tynt og spurte hverandre om sommerplanene og jeg sa jeg tenkte jeg skulle finne et sted å jobbe, og han sa at han ville vært glad om jeg sendte inn en søknad dit.

Om du jobber litt for å få jobb, så får du jobb. Lykke til. =)
Vis hele sitatet...
Takker! Flotte tips. Tror jeg bare skal lage meg en CV og levere rundt om da.

Men skal jeg bare levere til noen i kassa, eller bør jeg spørre om daglig leder er tilstede? Også kjøre på med, "Hei, har veldig lyst på en deltidsjobb, lurer på om dere har noe ledig?" "Her er ihvertfall en åpen søknad og CV, bare å ta kontakt".