View Single Post
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Jeg blir så irritert av alt dette her. Dobbeltmoralen når det gjelder rus, i et samfunn der en person kan bli tatt av et tog og ransaket for å ha røyket rullings (VG), mens Vinmonopoliet har rekordår. Jeg klarer stort sett ikke lese artikler om Politiet og rus lenger. Jeg blir så forbanna hver eneste gang. I det minste så har hele greia gitt meg så avsmak for det lovlige og sosialt aksepterte rusmiddelet at jeg nærmest har blitt avholds, men NNPF ville vel mye heller hatt meg til å drikke meg sanseløs hver eneste helg. Legger kanskje ikke så veldig mye til diskusjonen her, men håper en liten "rant" er innafor.
Vis hele sitatet...
Takker! Tankegangen min er nøyaktig den samme.

Når jeg drar til hjembygda mi og åpner lokalavisen, så er det nærmest garantert at det står skrevet om en eller annen stakkar som ble tatt med narkotika. Noen piller her, ett par gram hasj der. Dette blir behandlet som alvorlig kriminalitet.

Samtidig flyter alkohol på alt av fester, feiringer, nabobesøk; i trafikken, på diverse arrangementer. Ikke minst - 1 eller 2 obligatoriske pils hver kveld for å slappe av. Jul! Nyttår! Russefeiring! Kongen har bursdag! Jesus dro til himmelen! Sprit i bursdagsgave! Hva enn det er - alkohol skal med!

Faen ta dere, folk flest!

Alkohol som rusmiddel suger uansett. Passer best til desinfeksjon og er et bra løsemiddel. Jeg styrer unna.