View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er derfor jeg synes man gjerne kan drikke urtete og henge de inspirerende sitatene på teposelappen opp på speilet hvis det får en til å føle seg bra. Be gjerne til Gud også. Men da må det være fordi det faktisk føles bra, ikke tving i deg ting du ikke liker og som blakker lommeboka di når det ikke har en reell fysisk effekt, og ta bivirkninger på alvor. Du ville ikke kjørt over en bro som var designet av en astrolog i stedet for en ingeniør. Ikke behandle den fysiske og psykiske helsen din sånn heller.

... og ikke minst: Ikke drikk te og be til Gud i stedet for ordentlig behandling! Pray to God, but row for shore, som de sier i Russland. Bare på russisk da, antar jeg.
Vis hele sitatet...
Har vært prøvd på Gud også. Jeg følte det var litt bra, men var egentlig var en desperasjon etter å finne en ny ting å gjøre og se om det funket. Var ikke irritasjon da, da. Men ting jeg ønsket skulle gå i oppfyllelse. Det følte trygt. Jeg bare syntes det var verdt et forsøk. Men jeg har enda ikke fått det jeg ønsket.
Nå sliter jeg med en del tvangstanker. Så hvis det faktisk gikk i oppfyllelse mens jeg ba så hadde jeg mest sannsnylig blitt religiøs. Eller trodd at Gud eksisterer. Da hadde jeg fått angst for andre ting ganske fort. Trodd jeg skulle straffes for mye... Jeg drev en øvelse som ligner bønn. Den er innenfor yoga da. Husker ikke navnet på øvelsen nå! Men jeg så en video på YouTube og gjorde som de på videoen. Det er form for bønn. Jeg fant øvelsen i yoga boka. Det stod «har Gud bestemt seg for å gi deg uflaks?» Da kunne denne øvelsen funke. Denne øvelsen skulle tiltrekke seg goder. Merkelig nok så gikk ting mye mer min vei etter denne. Men jeg vil aldri vite om det er tilfeldighetene eller at det faktisk er noe i dette. Men så lurer jeg også på om det er bortkasta tid. Man sitter jo bare og lager rare lyder oh gjør rare bevegelser. Men kanskje de er såpass magiske da at de kan få frekvensene mine på positivt spor....