View Single Post
Hei. Vi har nylig byttet forsikring fra Tryg og over til IF. En kompis av meg som nylig har begynt å jobbe der, ordnet et bra tilbud til oss, så vi har akkurat samme fordeler som vi hadde på Tryg, bare at vi nå betaler 6000kr(!) billigere i året enn det vi betalte for på Tryg.

Dette inkluderer da:

- Begge husene vi eier
- Begge bilene vi eier
- Personforsikring og reiseforsikring for alle sammen.

Jeg hører stadig fra folk som sier: "Forsikringsselskaper til syvende og sist bare scam". Hvor mye sannhet ligger det i dette?

For å finne litt mer ut tenkte jeg å stille noen "Hva hvis "spørsmål her:

1. Hva hvis telefonen min faller ut av lomma mens jeg er borte fra huset og knuser, får jeg en ny en med gang?
- Ja, ifølge kompisen min. IF forsikring har så ufattelig mye penger at å erstatte en mobiltelefon er ingenting for dem. "De vippser seg penger på minuttet". Det samme gjelder om jeg "mister" eller får telefonen min frastjålet, ifølge kompisen min.

2. Hva hvis jeg blir skadet i en bil ulykke og det er han andre sin feil? - Jeg får 2 millioner i erstatning ifølge kompisen min. 1 million ekstra i forhold til andre selskaper.


3. MEN, så kommer vi til dette, og selv her klarer jeg ikke å stole på IF da det høres for godt ut til å være sant, derfor må jeg stille dere her inne disse spørsmålene:

- "Hvis huset mitt brenner ned, får jeg erstattet(husboforsikring)"?
Noen sier ja, noen sier nei.

La oss si at en fyr som hater meg eller noen i familien min, bare kommer og brenner huset vårt ned. Er det så simpelt som at vi får et nytt hus bygd?

- "Hvis noen bulker i bilen min mens den står parkert, får jeg dette fikset?" Her vet jeg at man må betale en egenandel på 3000kr. Men hva hvis skaden er på over 50 000 feks?.


Håper noen her med litt erfaring kan dele.