View Single Post
Sitat av Sinken Vis innlegg
Har du faktisk noe grunnlag til å si dette, en liten historie du kanskje du kan fortelle oss, eller i det minste "venninen til en kompis sin kjæreste"? Eller er dette bare ditt vanlige "Fuck purken staten suger alle offentlige ansatte prøver å ødelegge livet ditt" utbrudd?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva Carmex sa som var galt, som ble en trigger for den kommentaren der

Han fraråder dem fra å drive med rus under svangerskap. Og det han sier om at ingen er tjent med at barnevernet blander seg inn er jo helt innafor at han sier........ Bare masse vås og mas fra barnevernets side, som forstyrrer og ødelegger oppveksten til mange.

Jeg har nok 5-6 venner jeg kan komme på i farten, og som jeg vet vokste opp med barnevernet og institusjoner som holdt kontroll på dem.

En skulle tro de hadde såpass kontroll at barna ble dyktige til å lese, gjøre lekser, og utvikle en respektfull atferd.

Men alle disse har ikke bare startet tidlig med rus (gud vet hvordan de får tak i slikt så lett under barnevernets oppsyn), de har også slitt med vold, psykiske lidelser og aldri utviklet seg til å bli "folk" - selvom de aldri var så ille som ungdommer. Men de hadde ikke noe hjem med biologiske foreldre å gå til, de måtte returnere til ungdomshjem og voksne som bare var på jobb.

Mens de verste ungdommene i lokalmiljøet mitt var ordentlig kjeltringer... stjal biler i fylla, kræsjet biler i fylla, brøt seg inn i hus på natten bare for faenskap, ripet opp titalls biler bare for sabotasjens skyld. Disse kom fra oppegående hjem, helikopterforeldre som skjemte dem bort med mopeder, biler, nyeste klær og telefoner m.m

Alle disse har vokst opp, vokst fra det, kommet i ordentlig jobber og lever normale liv.

Jeg tror det har en sammenheng med at så fort barnevernet er involvert, så er du en del av det "miljøet" resten av ungdommen, og klarer man ikke rive seg løs fra det kan det gå så lang tid at man gir opp - og bare lar seg rive med hvor enn det er.

Bottom line: Barnevernet er ABSOLUTT ikke alltid løsningen, og etter alle nyhetene og skandalene vi har lest om fra barnevernets side så bør man tenke seg om før man blindt tror barnevernet alltid er der for ditt eget beste.


Bare tenk dere scenarioet her:

Berit på 56 har alltid slitt med å underprestere i det meste, og har jobbet i barnevernet siden midten av 90-tallet.

Nå skal hun endelig ut i feltet, og fått ansvar til å gjøre vurderinger på egenhånd. Nå skal hun virkelig gjøre en skikkelig jobb tenker hun, og imponere sjefene sine med sine saksbehandlings-ferdigheter.

Hun kommer hjem til en tyrkisk/norsk familie, hvor faren har oppført seg litt aggressivt ovenfor barna ved å skrike litt til dem når de ikke rydder og gjør lekser, og en nysgjerrig nabo har ringt barnevernet og politi for å undersøke.

Så kommer Berit på 56 på døra, og for henne er en tyrkisk mann som er høylytt mot barna sine heeeeelt uhørt - og kjører en sak hvor barna må bo et annet sted, faren blir involvert med politiet, mister omsorgsretten m.m - bare fordi Berit mente dette var riktig.

Så går hun på jobb dagen etter, og fortsetter jobben sin. Mens Selma og Yildiz fra Tyrkia på 10 og 12 år må leve enten med moren sin, skjermet fra faren, eller bo med helt fremmede voksne mennesker som mottar et beløp fra staten hver måned for å ta vare på andres barn. Bare fordi Berit på 56 fra Verdal, som har flyttet til hovedstaten for jobb, har vurdert dette.

Så drar hun på ferie til Tyrkia tre år senere, og oppdager at alle i hele Tyrkia bruker stemmen sin som et våpen når de skal oppdra barna sine.

Så innser hun at hun har splittet opp og ødelagt en hel familie pga bagateller.

----------

Nei, jeg sier ikke narkotika er en bagatell. Men det er jo så jævlig enkelt som å bare IKKE kjøpe mer narkotika, så er det problemet løst.

Hva skal man blande inn uvitende barnevernsaksbehandlere for?

Hvis ikke verken mannen eller damen i forholdet klarer å sette en standard for hvordan et respektabelt svangerskap skal se ut har dere så store problemer at dere bør be om å få sitte i fengsel for rehabiliteringens skyld.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hun har ikke rørt noe som helst siden dagen hun fant ut av dette. Jeg skal også slutte asap med dette greiene her. Jeg har nok hatt litt større forbruk en damen.
Hun skal ta ultralyd asap. Mtp symptomene hun opplever, er hun 6-8 uker + inn allerede. Ser det er mange dømmende svar her i tråden også. At jeg er bergenser? lol. At jeg ikke er barnefarnet fordi jeg injiserer diverse hormoner? lol.

Hvis barnet har det bra (som kan kanskje bli noe vanskelig å finne ut så tidlig) så beholder vi selvfølgelig barnet.
Vis hele sitatet...
Ikke si du skal slutte med narkotikaen, den er det ingen som tror på.

Bevis det ved å gå på dass og kast det nå med en gang, så er det over.

Hvis du ikke klarer å få deg selv til å gjøre det kan du bare droppe å prøve engang, det betyr at du ikke er i nærheten klar for å slutte.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jo nettopp DET dere bør hige etter, ikke sitte her å finne ut hvordan slippe unna barnevernet for å få fortsette å ruse dere når ungen er født. Saken er ganske enkel, ta abort, eller legg om livsstilen deres helt og bli rusfrie gode foreldre. En trygghet på den veien kan være nettopp barnevernet, som kommer på tilsyn, holder kontroll på urinprøver, kurser og hjelper dere til å gi barnet en trygg og god oppvekst.
Vis hele sitatet...
Ja, at han fortsatt driver med narkotika mandag morgen etter en helg med tips og råd fra freakforum er et dårlig tegn

Å bli gode foreldre kan ta 5 år med prøv og feil, men legger du ikke av narkotikaen pronto kan du glede deg
Sist endret av Kobblestone; 17. juni 2019 kl. 12:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.