View Single Post
Professor
Trådstarter
782
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Iallfall når jeg ser alt denne okseskiten HH skriver, så fremstår han rett ut som personifiseringen av grunnen til, at slike stoffer absolutt bør kontrolleres av staten (altså ikke frislipp).

Ja jeg kjenner flere schizofrene, de er jevnt over psykotiske uten medisinering eller noe ekstraordinært skjer. Han ene som jeg kjenner, ble psykotisk av en forkjølelse, selv om han tok medisinen sin.
Uansett psykose eller ikke, når det gjelder de jeg har snakket med, så er psykose ofte som et mareritt fra helvete.

En jeg vet om kunne for eksempel ikke se ut av vinduet, han gjemte seg inne på et rom. For det satt fugler i trærne og gikk sauer på enga, disse drev da og overvåket han både visuelt og lydmessig. Så der var det full tildekning av vindu, og bare lav snakking.
Ei religiøs dame jeg kjente, (hun er død nå) lå tidevis i senga og godsnakket med Jesus, som sto på den ene siden av senga. Mens Satan sto på den andre siden. Så praten var vekselvis godsnakking vekslet med knurring og fresing. Slik gikk det i timesvis, og kunne gå over dager.
Du kan faen si hva du vil, men da har du det ikke greit!
Noe av det HH har skrevet er omtrent like borti tyttbærskauen sannsynlig. Men han har iallfall ikke mye innsikt i, hva en psykose kan være!.. Selv om han/hun har "selvmedisinert" frem noe som kan ligne.
Vis hele sitatet...
Jeg føler meg helt fin, men takk for omtanken

Psykose er bare noe tull, eksisterer ikke. Det er derfor de som har "psykose" bare snakker tull.

Uvitenhet derimot, eksisterer.

Jeg går inn for å fjerne hele psykosebegrepet, og heller si at pasienter lider av uvitenhet utløst av uintegrert innsikt som skaper problemer med å samle tankene på en god måte.

Psykosebegrepet ble altså utledet av psykolger med psykose.
Sist endret av Hans Høyhet; 7. juni 2019 kl. 06:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.