View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg syns ikke du snakker uforståelig, absolutt ikke, det er bare litt mer kreativ ut av boksen tankegang i innleggene dine. Det er mer krevende for leseren å gjøre mening ut av, spesielt hvis ikke de har vært innom lignende tanker selv.

Men! Jeg vil si at freak.no absolutt ikke er riktig plass å komme med slike ting.

Ironien over at forumet heter freak er stor, for jeg vet ikke om noe annet forum som er så rigid på hva som er akseptert å skrive. For meg er det ganske kjedelig. Hovedårsaken til at jeg har sluttet å henge her så mye er den åpenlyse gjengmentaliteten som råder, den bitende irettesettelsen og konstante belæringen som kommer haglende. Det startes gjerne av et crewmedlem med et innlegg som har valide poenger, om enn skrevet i en syrlig tone. Men så kommer hordene og hiver seg på, og det utvikler seg til å bli et blindt race om å mest effektfullt slå ned på "den andre". For meg som leser ser jeg visdommen synke og spydigheten stige for hvert nye innlegg som kommer, og hele leseopplevelsen blir veldig lite fruktbar.

Har vært medlem her siden 2002 og sett dette mønsteret alt for ofte for min smak.

Vil bare uttrykke min støtte til deg, siden du blir angrepet fra alle kanter her, så kan jeg prøve å være et medmenneske.

At man, som visse andre her i tråden, svart på hvitt skriver at det noen sier ikke gir mening, at det bare er vås og vissvass og rabling fra ende til annen, at det er uforståelig for alle og enhver, det er så respektløst og idiotisk at det faktisk gjør vondt. Bare for at man selv har en begrenset forståelse av en tekst betyr det ikke at ingen andre kan få noe ut av den. Alt trenger ikke være etablerte sannheter, fastslått med to streker under svaret. Det burde være rom for å fabulere og leke seg med ideer, være litt mer fleksibel på hva man tenker.

Dere som rakker hardest ned på trådstarter, har dere i det hele tatt prøvd å lese noe utfordrende alternativ filosofi? Hvis dere har det, så burde dere holde dere for god for å diagnostisere ham psykotisk. Hvis ikke burde dere høre på Bob Dylan: "Don't criticize what you can't understand".