View Single Post
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Vel jeg gidder ikke diskutere mer, det ender bare i personangrep i regi av bedrevitere som kaller meg en bedrevitere og ikke har evne til å se seg selv. Og alle her er alt for optatt og redd for psykosebegrepet, akkurat som det er djevelen selv. Straks "psykose", eller noe unormalt nevnes får alle mann psykose.

Hobby-psykologer er samtidens geistlige klasse.
Vis hele sitatet...
Ut ifra de kommentarene du har gitt her, så virker det for meg at du vektlegger projeksjon som en slags årsaksforklaring på all menneskelig adferd. På grunn av dette, så vil jeg minne deg på at dette er bare et aspekt av menneskelig adferd.

Jung selv var ikke av den oppfatning om at andres formidlinger var en ene- og alene projisering av deres "indre skygge".

Det er mye ved bevissthet og menneskelig adferd som står som store spørsmålstegn. Da har en all friheten i verden til å tolke det slik en ønsker, men da burde en også være åpen for kritikk når en selektivt velger å utdype hva en har funnet ut. Det er slik vi mennesker fungerer. Vi er alle nysgjerrige av natur, og vil da også utfordre mennesker som hevder de kan noe om noe.

Du skriver mye som minner om kompisen min etter et helvetes psykedelika bruk. Det endte med ruinerte familieforhold, fordi h@n ikke innså at jo mer og mer han tura. Jo mer og mer borte ble h@n fra "virkeligheten". H@n klarte ikke opprettholde det hverdagslige livet han hadde, og jeg kan meddele at det ikke var kult å komme tilbake til å bli fortalt om hvor eplekjekk og drittsekk man var når man trodde man var den nye profeten. Man innser som regel ikke at man er borte før man virkelig får føle det - og da er det for sent. Stay safe.
Sist endret av Sopphuet; 29. mai 2019 kl. 00:21.